Onkohan erilaista harrastaa seksiä ilman kondomia?
Onkohan kovin erilaista harrastaa seksiä ilman kondomia kuin kondomin kanssa? Ajattelen tätä sekä tytön että pojan kannalta, mutta vielä enemmän itseni eli pojan. Eikö seksi ole paljon intiimimpää, jos ei ole kondomia? Olisi ihana tuntea tytön kieli vasten pippeliä, ja olla yhdynnässä ilman kondomia. Ei kai kondomia tarvita, jos ei ole tauteja, ja tyttö käyttää muuta ehkäisyä. Missä iässä teidän mielestä kondomin voi jättää pois?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kondomin käyttämisen liittyviä asioita saa pohtia eri näkökulmista. Riippuu paljon ihmisestä, miltä seksin harrastaminen ilman kondomia hänestä tuntuu. Seksi ilman kondomia saattaa tuntua ihmisestä intiimimmältä. Myös tuntemus pippelissä voi olla hieman voimakkaampi. Kokemuksissa on luonnollisesti yksilöllisiä eroja.
Tytön kielestä pippeliä vasten saa fantasioida. Suuseksiä voi myös kokeilla, jos se tuntuu molemmista hyvältä ajatukselta.
Kondomin käyttöä suositellaan kaikissa seksin muodoissa, koska se estää seksitautien tarttumisen ja raskauden alkamisen. Jos tytöllä on ehkäisy käytössä ja kummallakaan ei ole tauteja tai muita seksikumppaneita samaan aikaan, voi kondomin käytön jättää pois. Asiasta on kuitenkin hyvä keskustella ensin kumppaninsa kanssa. Tilanteeseen ei siis vaikuta niinkään ikä vaan osapuolten terveydentila ja suhteen sitoutuneisuus.
Neuvonnan tiimi