oon ihastunu mun parhaan kaverin pikkuveljeen (mä oon 13v poika...
oon ihastunu mun parhaan kaverin pikkuveljeen (mä oon 13v poika ja se on 11v) miten mä voisin lähestyy sitä ilman että mun ja mun kaverin väleille tapahtuu mitää? en ees tiiä onkse sen pikkuveli homo vai ei ku se on nuorempi

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihastuminen voi tuntua ihanalta, välillä taas ihastuminen voi tuoda mukanaan muitakin tunteita, kuten jännitystä. Joskus omista ihastuksen tunteistaan haluaa puhua muille, mutta mikään pakko ei ole tunteidensa kohteelle tai ystävilleen ajatuksistaan kertoa, on sallittua säilyttää asia myös vain itsellään.
Jos sinusta tuntuu siltä, että haluat ensin jutella asiasta kaverisi kanssa, voitte aloittaa keskustelun vain siltä tasolta, että kerrot ihastuneesi yhteen kivaan ihmiseen. Sinun ei ole pakko avata tilannetta sen paremmin, mutta voit kertoa, mikä ihastuksessasi on kiinnostavaa. Mikäli kaverisi on innostunut juttelemaan asiasta enemmän tai tukemaan sinua tilanteessasi, voit yrittää vaikkapa vihjata, että kyseessä on hänelle tuttu ihminen. Ihmisten reaktioita ei voi ennustaa ja siksi voi olla, että tilanne saattaa yllättää kaverisi. Ensireaktio ei kuitenkaan aina vastaa lopullista kokemusta asiasta, joten jos reaktio olisi negatiivinen, ei kaverisi silti välttämättä laita välejä poikki. Etenkin, jos olette hyviä kavereita, painavat monet muutkin asiat vaakakupissa kuin veljeen ihastuminen.
Tänne on koottu tietoa ja vinkkejä ihastumiseen liittyen. Voit siis rauhassa tutkia ensin kyseistä artikkelia ja testata, mikä olisi luontevin keino lähestyä ihastustasi, mikäli päätät asiasta kertoa. Jos kaipaat vielä keskustelua tilanteeseesi liittyen, voit rohkeasti jutella asiasta jonkun tutun aikuisen kanssa. Myös neuvontapuhelimemme puoleen saa kääntyä, jos tarvitset lisää neuvoja.
Neuvonnan tiimi