Orgasmi yhdynnässä & neitsyys
Hei! Minulla on muutama kysymys, toivon että vastaatte pian!
Poikaystäväni sanoi, että hän haluaa antaa minulle orgasmin seksin yhteydessä. Itse ajattelen että en pysty saamaan orgasmia… joten kysyn, miten orgasmin saa? Onko tapoja useampi? Mikä voisi auttaa saamaan orgasmin?
Minua myös mietityttää, miten neitsyys määritellään? Koska kerran kun sormetin itseäni, tunsin hieman kipua ja huomasin vuotaneeni verta. En tosin vielä ole harrastanut seksiä, mutta teko kaduttaa jostain syystä.. 🙁

Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva että löysit meidät etkä jäänyt yksin mietteidesi kanssa.
Kerrot, että poikaystäväsi haluaa antaa sinulle orgasmin seksin yhteydessä. On hieno juttu, että poikaystäväsi haluaa tuottaa sinulle nautintoa ja mielihyvää. Orgasmin antaminen toiselle on kuitenkin hieman hankala tavoite. Jos tavoitteeksi asetetaan orgasmi, seksistä ja läheisyydestä tulee helposti melko suorituskeskeistä ja näin ollen stressaavaa. Stressi taas on orgasmin ja nautinnon pahimpia vihollisia.
Usein on niin, että mitä enemmän orgasmia yrittää saavuttaa ja pinnistää, sitä varmemmmin se jää tulematta. Jos orgasmitavoitetta ei saavuteta, niin molemmille saattaa tulla epäonnistunut olo, vaikka seksi olisi muutoin ollut kuinka ihanaa. Ajatus siitä, että kukaan ei ole vastuussa toisen orgasmista, voi auttaa rentouttamaan tunnelmaa ja keskittymään omaan ja yhteiseen mielihyvään.
Oman kehon koskettamista ja mielihyvän tuottamista voi olla helpompi harjoitella ensin itsekseen, omassa rauhassa. Omaan mielihyvään ja nautintoon tutustumisessa kannattaa edetä rauhallisesti ja ilman kiirettä. Ensimmäinen askel voisi olla tutustua omaan kehoon ja kiihottumiseen. Olemme hiljattain vastanneet kiihottumista koskevaan kysymykseen, ja vastauksessa on harjoitus, jonka avulla on mahdollista tutustua siihen, miltä kehosi koskettaminen tuntuu. Voit lukea vastauksemme täältä. Tuntuuko sinusta siltä, että voisit kokeilla harjoitusta?
Nautinnon – ja jos orgasmi on tullakseen niin orgasmin – saamiseen ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa. Oman tapansa nauttia löytää parhaiten kokeilemalla ja omaan kehoonsa tutustumalla. Tieto siitä, mikä itsestä tuntuu hyvältä ja mikä ei, on tärkeää jakaa myös kumppanin kanssa, jotta yhteinen läheisyys ja seksi on molemmille mahdollisimman mukavaa. Seksiä voi harrastaa monella eri tavalla, ja sen ei tarvitse päättyä orgasmiin ollakseen tyydyttävää. Seksissä ei koskaan tarvitse tehdä mitään, mitä ei halua. Lisätietoa eri seksitavoista löydät täältä, täältä, täältä ja täältä.
Pohdit myös kysymystä siitä, miten neitsyys määritellään. Suosittelen, että luet ekaa kertaa käsittelevän artikkelimme. Sinun ei tarvitse olla huolissaan tai katua mitään, vaikka itsetyydytyksen aikana olisikin tullut vähän verta. Sooloseksi on normaalia ja terveellistä: sen kautta oppii tuntemaan itsensä ja kehonsa paremmin. Jos sooloseksissä tai seksissä kumppanin kanssa jokin tuottaa kipua, kannattaa pysähtyä ja kokeilla toisenlaista koskettamisen tapaa.
Jos jokin vielä mietityttää, voisit soittaa maksuttomaan neuvontapuhelimeemme tai varata ajan tapaamiseen seksuaalineuvojan kanssa. Kaikkea hyvää sinulle!
Nina K. & Maria Vihlman