Orgasmin häviäminen
Hei. Ongelmani on se, että itsetyydyttäessäni orgasmi häviää aina viime hetkellä. Olen aivan rajalla, kunnes tulee turtunut olo ja orgasmi häviää. Olen saanut orgasmin vain kerran hereillä ollessani. Miten voisin päästä eroon tästä ongelmasta?

Hei ja kiitos kysymyksestä.
Mietit miksi orgasmi katoaa itsetyydyksessä. On hienoa, että tutustut itseesi ja siihen, kuinka kehosi toimii.
Orgasmin häviämisen taustalla voi olla monia tekijöitä. On yleistä, ettei orgasmia saa aina. Orgasmin saaminen vaatii usein opettelua sekä oman anatomiansa ja mieltymystensä tuntemista. Saatko itsetyydytyksestä muutoin mielihyvää? Pystytkö havaitsemaan, mitä kehossasi tai mielessäsi tapahtuu juuri ennen kuin orgasmi tuntuu pakenevan?
Toisinaan huoli orgasmittomuudesta voi aikaansaada suorituspainetta, jolloin rentoutuminen hankaloituu ja orgasmin saaminen vaikeutuu. Itsetyydytys voi olla nautinnollista ja antaa rentoutta ja iloa omasta kehosta myös ilman orgasmia. Kerrot että olet kertaalleen kokenut orgasmin hereillä ollessasi. Oliko tuossa tilanteessa jotakin, joka lisäsi nautintoasi ja jota voisit jatkossa hyödyntää osana itsetyydytystä?
Suosittelen, että soitat Sexpon ilmaiseen puhelinneuvontaan tai varaat ajan seksuaalineuvontaan. Tällöin voisit keskustella luottamuksellisesti siitä, mitkä asiat juuri sinulle ovat tärkeitä itsetyydytyksessä ja kuinka sinä voisit saada siitä enemmän nautintoa.
Marjo V. & Maria Vihlman