Orgasmin kesto ja voimakkuus
Minua kiinnostaa tyttöjen orgasmit. Olen lukenut, että naisen orgasmi voi kestää jopa minuutin. Onko olemassa jotakin keinoa, että voisi aiheuttaa oikein pitkään kestävän orgasmin? Voiko sellainen pitkä orgasmi olla yhtä voimakas ja raju kuin lyhyempi? Mitä erilaista naisen kehossa tapahtuu, jos orgasmin kesto on pitkä? Tuottaako orgasmi pitempään kestäessään erityisen mielihyvän tai nautinnollisuuden tunteen? Voiko orgasmi tuntua koko kehossa, ja miten keho siihen reagoi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihminen voi saada orgasmin monella eri tavalla ja orgasmin saamistapa sekä kesto vaihtelee sekä yksilöittäin että seksikerroittain. Tyypillisimmin orgasmi voi kestää noin 5-30 sekuntia, mutta kyseessä on vain keskimääräinen kestoaika. Orgasmia ei kannata kellottaa ja yrittää pitkittää, pikemminkin voi nauttia orgasmista, kestipä se muutamasta sekunnista kymmeniin sekunteihin. Mitään erityistä keinoa pitkän orgasmin saamiseksi ei ole, sillä ihmisten kehoissa on paljon eroja. Orgasmi voi tuntua koko kehossa ja yleensä kehon lihakset voivat esimerkiksi täristä tai nytkähdellä ja joillakin saattaa tapahtua emättimen ejakulaatio. Lisäksi hengitys on kiihtynyt ja suusta voi päästä erilaisia äännähdyksiä. Parhain tapa tuottaa nautintoa toiselle on kysyä, mistä toinen pitää ja pyrkiä sopivanlaisilla hyväilytekniikoilla tai asennoilla tuottamaan mielihyvää kumppanille. Kokeilemalla oppii löytämään parhaimmat konstit.
Vaikka orgasmi voi näkyä fyysisinä reaktioina, tapahtuu orgasmi aivoissa. Periaatteessa kehossa tapahtuu siis aivan samat asiat, olipa kyseessä sitten kyseessä ”lyhyt” tai ”pitkä” orgasmi. Pitkäksi mielletty orgasmi voi olla myös yhtä voimakas ja raju kuin lyhyempikin orgasmi. Orgasmin kesto ei vaikuta välttämättä täysin mielihyvän tai nautinnollisuuden tunteeseen, sillä tilanteeseen liittyvät esimerkiksi oma fyysinen ja psyykkinen olotila, turvallisuuden tunne, luottamus kumppaniin ja tilanteen tunnelma. Kun olotila on kaikin puolin rento ja suhde kumppaniin on hyvä, voi orgasmi tuntua erittäin miellyttävältä, vaikka se ei kestäisikään pitkään.
Mitään yhtä oikeaa keinoa nauttia tai tuottaa nautintoa ei ole. Yhdessä mahdollisen kumppanin kanssa voi opetella, mikä on molemmille parhain tapa saavuttaa orgasmi. Meidän sivuillemme on koottu tietoa orgasmista ja jos sinua kiinnostaa, pääset tutustumaan artikkeliin täältä. Lisäksi löydät tarvittaessa emätintä käsittelevän artikkelin täältä. Jos haluaisit vielä jutella seksuaalisuuteen liittyvistä asioista, voit soittaa halutessasi neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi