Ovatko lähes kaikki nuoret naiset nykyisin karvattomia alapäästä?
Ovatko lähes kaikki nuoret naiset nykyisin karvattomia alapäästä? Tapasin miehen, joka yllättyi riisuessaan minua, etten ollutkaan karvaton. Hän sanoi, että karvat ovat epäseksikkäitä, ja vievät halun nuolla pillua. Hän sanoi sen ihan nätisti. Lupasin ajaa karvat pois. Tuntuu vaan ajatuksena vähän oudolle, kun en ole koskaan sheivannut. Toisaalta kiva nähdä ja kuulla, mitä mies sitten sanoo, ja miten minua koskettaa. Pilluani ei ole ennen nuoltu.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisellä on itsemääräämisoikeus kehoonsa ja siksi jokainen saa itse päättää, ajeleeko häpykarvansa vai ei. Jotkut nuoret naiset ovat tehneet tämän päätöksen, mutta löytyy myös niitä, jotka eivät halua ajella karvojaan. Et ole ainoa, jolla on karvat, vaikka siltä saattaisi tuntua.
Seksuaalisuuteen liittyvistä asioista on tärkeää puhua hienotunteisesti. Mukavaa, että koet miehen ottaneen asian nätisti puheeksi. Toiselle voi sanoa, jos hänen sanansa olisivat loukanneet tai ehdotuksensa olisivat kuulostaneet oudoilta. Jos kuitenkin sinusta itsestäsi tuntuu kivalta ajaa karvat, saat näin toimia. Toisen kanssa voi myös keskustella, voisiko jokin kompromissiratkaisu olla teille hyvä. Esimerkiksi ns. kiitoradaksi sheivatussa pillussa osa hävyn alueesta on karvaton ja osa ei.
Pillun nuolemiseen karvojen olemassa oleminen ei vaikuta. Pillua voi nuolla, olipa sitten karvoja tai ei. Mieltymykset kuitenkin vaihtelevat yksilöittäin; joitakin karvat eivät haittaa ja toiset taas suosisivat mieluummin karvatonta pillua. Pillun nuolemista voi kokeilla mukavan kumppanin kanssa, jos tilanne kiinnostaa molempia. Myös erilaisista reaktioista ja kosketustavoista on lupa fantasioida ja kiihottua. Pillun nuolemisessa on hyvä muistaa suuseksisuojan käyttäminen.
Jos sinulle tulee vielä kysyttävää tai haluaisit keskustella asiasta enemmän, voit soittaa neuvontapuhelimeen, jossa autamme mielellämme lisää. Suuseksistä saat laajemmin tietoa täältä.
Neuvonnan tiimi