Päädyin tavallisilta pornosivuilta japanilaisille sivuille, jotka oli laadukkaan ja laillisen...
Päädyin tavallisilta pornosivuilta japanilaisille sivuille, jotka oli laadukkaan ja laillisen oloiset. Videoiden tekijästudiot ja näyttelijät kerrottiin ja kriittiset paikat oli sutattu kuten kai siellä lain mukaan kuuluu.
Ehdin katsella useasti, kunnes vastaan tuli niin ällöttävää että aloin epäillä laillisuutta enkä palannut. Ilmeisesti Japanissa ikäraja on alempi ja osassa videoita olleet nuoren näköiset ovat alaikäisiä? Nyt kuvottaa, ahdistaa pelottaa että rikoin lakia.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kuvaamasi tunteet ovat hyvin luonnollisia silloin, kun näkee jotakin sellaista, mikä on oman oikeudentunnon  vastaista. Vaikka Japanissa onkin matalampi suojaikäraja, lapsiporno katsotaan kuitenkin laittomaksi materiaaliksi myös Japanissa. Teit siis oikein, kun lähdit pois sinua ahdistavalta sivustolta.
Suomen lain mukaan lapsipornografisen aineiston tuottaminen ja hallussapito ovat kiellettyjä. Myös pääsyn hankkiminen lasta esittävään, sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaan kuvaan on kiellettyä laissa. Vaikka näitkin sopimatonta videomateriaalia, kyse oli vahingosta ja et ole siksi tehnyt mitään väärää.
Mikäli kohtaa netissä laittomalta vaikuttavaa materiaalia, olisi tärkeää ilmoittaa asiasta Pelastakaa Lapset ry:n Nettivihje-palveluun. Nettivihje on osa kansainvälistä vihjepalveluverkostoa ja sivuston avulla asia saatetaan myös laajemman vihjepalveluverkoston tietoon. Myös poliisille voi asiasta ilmoittaa.
Millainen olo sinulle tällä hetkellä on? Joskus ikävät asiat voivat jäädä pyörimään päähän. Silloin kannattaa puhua tapahtuneesta jollekin luotettavalle ihmiselle. Myös meidän neuvontapuhelimeemme saa soittaa, jos tuntuu, että ikävät tuntemukset ottavat vallan ja kenellekään muulle ei halua puhua. Kanssamme voi puhua luottamuksellisesti ja pyrimme kohtaamaan asiakkaan hienotunteisesti, joten voit olla vielä uudestaankin meihin halutessasi yhteydessä.
Neuvonnan tiimi