Pakkoajatukset insestistä
Jätin kysymyksen pakkomielteestä insestiin.
Mainitsin että olen rikkonut lakia ja luultavasti näin on, olen siis kysynyt anonyymisti kik messengerissä monelta naiselta onko he antanut veljelleen/isälleen/serkulleen yms, oman käsityksen mukaan täysi-ikäisiä kaikki.
Pelkään että saan tuomion vaikkakin sen kärsin sitten ansaitusti.
Tarvitsen kovasti apua ongelmaani, minulla ei ole varaa seksiterapiaan

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ja kiitos tilanteesi avaamisesta, on rohkeaa kertoa omista huolistaan. Voit olla rauhassa, sillä toisen seksielämästä kysyminen ei ole laitonta. Kuvaamiasi tilanteita voitaisiin pitää enemmänkin epäkohteliaana käytöksenä, mutta varsinaista rikosta ei mainitsemissasi tilanteissa ole tapahtunut. Jatkossa olisi hyvä välttää toisten seksielämästä kysymistä, ettei tule loukkanneeksi ketään.
Ovatko kyseiset ajatukset vaivanneet sinua pitkään? Onko jokin tietty asia laukaissut tällaisia pelkoon tai mahdolliseen ahdistukseen liittyviä tunteita? Joskus omat ajatukset voivat aiheuttaa levottomuutta ja vaikuttaa elämänlaatuun. Sinua voisi hankalina hetkinä hyödyttää jo aiemmassa vastauksessa mainitut Mielenterveystalon ahdistuksen omahoitoon ja pakko-oireiden omahoitoon tarkoitetut sivut. Myös Oivan harjoitukset voivat tukea henkistä hyvinvointia vaikeiden tunteiden vallatessa mielen.
Koska asia vaivaa sinua, olisi hyvä jutella tunteistasi lääkärin tai psykologin kanssa. Varmasti joku läheisesikin haluaisi tukea sinua, jos avautuisit tilanteestasi. Kukaan ei tuomitse sinua ja voit luottamuksella puhua tapahtuneista asioista. Myös me tuemme sinua parhaamme mukaan. Seksuaalineuvojan vastaanotto on ilmainen ja siellä on lupa avautua vaikeistakin tunteista. Varaathan rohkeasti ajan tämän sivun kautta, mikäli tilanne painaa sinua.
Neuvonnan tiimi