Pallien koko ja sperman määrä
Heips. Olen 20 v oleva tyttö ja kysyisin että onko poikaystäväni palleissa kaikki hyvin kun ne ovat melkein mandariinin kokoiset ja kun kysyin että onko ne kipeät niin eivät kuullemma ole ja spermaakin tulee valtavasti, semmoista hyvin juoksevaa

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva juttu, että huolehdit poikaystäväsi seksuaaliterveydestä. Pallien koko on hyvin yksilöllinen ja joillakin voi olla hieman isommat pallit kuin toisilla. Myös sperman määrä sekä koostumus vaihtelevat henkilöittäin ja seksikerroittain. Tästä ei tarvitse olla huolissaan, jos tilanne ei aiheuta mitään kipuja tai esimerkiksi vaikeuksia saada siemensyöksyä.
Hienoa, että poikaystäväsi pallit eivät ole kipeät. Mikäli tilanne on aina ollut samanlainen pallien koon suhteen ja alueella ei ilmene mitään oireita, kuten punoitusta tai turvotusta, ei asiasta tarvitse olla huolissaan. Kyse on todennäköisesti vain yksilöllisistä ulkonäköeroista ihmiskehossa. Jos pallit tukisivat kipeäksi, alueella ilmenisi muita oireita tai asia huolettaa edelleen, on hyvä kääntyä terveydenhoitajan puoleen. Lisätietoa palleista saatte täältä.
Neuvonnan tiimi