Panemiseen liittyvät ajatukset tyttöystävän seurassa
Mulla on tyttöystävä ja ollaan seurusteltu muutama kuukausi ja meillä on tosi kivaa yhdessä. Me ei kuitenkaan olla vielä oltu yhdynnässä tai edes nähty toista alasti. Mun tyttöystävä sanoo että haluaa kyllä sit joskus ja en painosta tietenkään mut miten saan pidettyä panemisen ajatukset poissa koko ajan? Moni mun kaveri seurustelee kans ja puhuu aina seksistä ja kuinka huikeelta se tuntuu. Vaikee olla tyttöystävän seurassa ilman että mietin sen pimppaa tai seksiä koko ajan.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva kuulla, että sinulla on tyttöystävä, jonka kanssa on ollut mahdollista ottaa esiin myös seksuaalisuuteen ja seksiin liittyvät asiat. Vaikutat turvalliselta ja hyvätahtoiselta kumppanilta, koska et painosta tyttöystävääsi mihinkään. Tämä onkin oikein tehty, sillä jokainen kypsyy seksuaalisesti omassa aikataulussaan. Moni myös haluaa tuntea kumppaninsa ensin hyvin, jotta seksin harrastaminen toisen kanssa tuntuisi rennolta ja luontaiselta.
Omia ajatuksiaan voi olla hankalaa hallita toisen läheisyydessä. Etenkin ajatukset, jotka tuntuvat ”kielletyiltä”, voivat tulla itsepintaisesti mieleen. Mitä enemmän ajatusta yrittää torjua, sitä enemmän ajatus tulee mieleen. Voit yrittää huomioida ajatuksen, mutta vältä ajatuksen ruokkimista yhtään pidemmälle. Tyttöystävälle voi myös sanoa, että koet hänet niin viehättävänä, että ajatuksesi lähtevät väistämättä harhailemaan hänen seurassaan. Tyttöystävän kanssa kannattaa puhua siitä, mikä keino toimisi teille, jos ajatukset lähtevät harhailemaan seksiin. Voitte sopia, että nouset vaikka hetkeksi paikaltasi ja käyt toisessa huoneessa. Tämä saattaa katkaista kiihottavien ajatusten syntymisen alkuunsa. Yksi vaihtoehto on, että masturboit ennen tapaamistanne, mikäli tämä tuntuu sinusta hyvältä. Masturbointi ennen tapaamista saattaa hieman rauhoittaa panemiseen liittyviä ajatuksia tapaamisen aikana. Tilanne yleensä tasaantuu joka tapauksessa ajan myötä, joten ei syytä huoleen.
Vaikka oma tilanne voi joskus harmittaa, on seksiä aikaa harrastaa koko loppuelämä. Tyttöystäväsi saattaa toivoa seksiin etenemistä lopulta nopeastikin, kunhan on ensin siihen henkisesti ja fyysisesti valmis. Kaverisikin luultavasti jossain vaiheessa lakkaavat kehumasta seksisaavutuksillaan, kun asia arkipäiväistyy. Kavereille on mahdollista sanoa, että kaipaisit taukoa seksijutuista. Seksi on vain yksi puheenaihe elämässä, joten voit myös yrittää ohjata puheita itseäsi miellyttäviin aiheisiin. Jos oma tilanne harmittaa, saa tunteistaan puhua esimerkiksi turvalliselle aikuiselle. Tyttöystäväsi kanssa voitte ennen mahdollista ekaa kertaa tutustua vielä aihepiiriä käsittelevään artikkeliin.
Neuvonnan tiimi