Pelkään aivan järkyttävästi raskautta, se olisi miltei yhtä paha kuin...
Pelkään aivan järkyttävästi raskautta, se olisi miltei yhtä paha kuin kuolema. Minulla taitaa olla todellinen raskausfobia, näen siitä usein painajaisiakin. En uskalla haaveillakkaan seksin kokeilemisesta, enkä täten etsi miesystävääkään koska kukapa haluaisi seksittömän suhteen? Syön ehkäisypillereitä sairauden vuoksi+enimmäkseen siltä varalta että joku joskus raiskaa minut. Mikä olisi todennäköisyys tulla raskaaksi, jos käytössä olisi sekä ehkäisypillerit(Cypretyl) että kondomi?

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Raskaudesta koettu huoli on varsin yleistä. Kerrot kuitenkin itsekin huomanneesi, että kohdallasi huoli on varsin suurta vaikuttaen arkeesi ja esimerkiksi siihen, mistä uskallat haaveilla.
Tuplaehkäisy, joka koostuu säännöllisesti ja ohjeen mukaan käytetystä hormonaalisesta ehkäisyvalmisteesta sekä asianmukaisesta kondomin käytöstä, on erittäin varma raskauden ehkäisyn muoto.
Kuvaamassasi tilanteessa voisi olla avuksi jutella raskauteen ja ehkäisyyn liittyvistä ajatuksista ja peloista asiaan perehtyneen ammattilaisen kanssa. Halutessasi voit olla yhteydessä meihin varaamalla ajan. Juttelu kanssamme on luottamuksellista ja voit ottaa yhteyttä anonyymisti vaikkapa keskitystä sähköpostiosoitteesta. Voit myös käyttää linkin takaa löytyvää oirenavigaattoria, jossa voit tutkia läheltäsi löytyviä palveluita. Voit aina soittaa myös paikkakuntasi terveyskeskukseen, jolloin he ohjaavat sinua eteenpäin. Elämään suuresti vaikuttavan pelon kanssa ei tarvitse jäädä yksin.
Neuvonnan tiimi