Pelko neitsyeksi jäämisestä
Tuntuu että kaikki pojat jotka saa tyttöjen huomion ja saa seksiä niin on jotain urheiluhulluja tai esittää kovaa. Mä oon ite enemmän taiteellinen ja herkkä ja silleen ja mulla ei oo koskaan ollut ees tyttöystävää. Tiedän että tilanne voi parantua ja pitää vaan odottaa mut en tiiä, tarviin ehkä vähän rohkaisua. Ei sillä seksillä oo niin kiire mutta haluun ainakin joskus päästä kokemaan miltä pillu tuntuu ja pelottaa että jään neitsyeksi.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Moni muukin pohtii samoja asioita kanssasi. Kuvaamasi huolet voivat pelottaa myös urheiluhulluja ja kovaa esittäviä poikia. Silti oma tilanne saattaa harmittaa, jos tuntuu, että jää itse vaille tyttöjen huomiota. Myös taiteelliset ja herkät ihmiset viehättävät tyttöjä, siksi sinun kannattaa olla juuri sellainen kuin olet.
Taiteellisuutta ja herkkyyttä saattaa olla mahdollista hyödyntää tyttöystävän etsinnässä. Herkkyys voi olla myönteinen voimavara, jos se tarkoittaa esimerkiksi kykyä kuunnella ja tukea ihmisiä paremmin. Riippuen tilanteestasi, voi tyttöjen huomion yrittää kiinnittää itseensä omilla taiteellisilla kyvyillään. Hyvinvointiaan voi myös tukea valitsemalla ympärilleen sellaisia ihmisiä, joiden seurassa on mieluisaa olla oma itsensä. Esimerkiksi harrastuksien kautta saattaa löytää samanhenkistä seuraa.
Et ole ainoa, jota pelottaa neitsyeksi jääminen. Tällaisia huolia on sukupuolesta riippumatta hyvin monella ihmisellä. Aihepiirin henkilökohtaisuuden vuoksi kyseiset asiat eivät vain välttämättä tule helposti puheeksi. On kuitenkin paljon muitakin, jotka eivät ole vielä harrastaneet seksiä. Kuten itsekin sanoit, mikään kiire ei ole. Jokaisen elämä kulkee eteenpäin omalla ainutlaatuisella tavallaan. Siksi kaikenlainen vertaileminen tai uhkakuvien luominen on turhaa. Vaikka joku olisi jo päässyt kokeilemaan pillua, ei se tarkoita, ettetkö sinä koskaan pääsisi tekemään samoin. Elämällä on paljon annettavanaan sinulle ja joskus erilaisia kivoja asioita saattaa tapahtua nopeallakin aikavälillä.
Kerroit viestissäsi kaipaavasi vähän rohkaisua. Millaista rohkaisua toivoisit tilanteessasi? Taiteen avulla saattaa olla mahdollista käsitellä omia tunteitaan. Sinua voisi myös helpottaa jutteleminen jonkun luotettavan kaverin tai turvallisen aikuisen kanssa. Aikuisille kuvaamasi huolet ovat tuttuja, joten tilannetta ei tarvitse nolostella. Toivottavasti sinulla olisi jo kuitenkin parempi mieli. Jos sinusta tuntuu, että haluaisit rohkaisua joltakulta tilanteen ulkopuoliselta henkilöltä, voit soittaa esimerkiksi neuvontapuhelimeemme tai Poikien Puhelimeen. Myös Nuortennetin sivuihin kannattaa tutustua, mikäli kaipaa vielä tukea tai neuvoja.
Neuvonnan tiimi