Penikseeni tuli haava kun harrastimme tyttöystäväni kanssa suuseksiä. Peniksen pään...
Penikseeni tuli haava kun harrastimme tyttöystäväni kanssa suuseksiä. Peniksen pään alla, mihin esinahka kiinnittyy terskaan siinä haava on. Mitä asialle voi tehdä? Haava on kerran mennyt jo umpeen mutta auennut uudestaan.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä juttu, että huolehdit terveydestäsi. Sukuelinten alueen iho voi paikoitellen olla suhteellisen ohutta ja herkkää ja ei ole tavatonta, että alueelle syntyisi myös seksin aikana jonkinlaisia nirhaumia tai haavoja. Kerroit, että alueella on aiemminkin ollut haava. Onko tilanteesta jo kauankin aikaa ja onko haava syntynyt silloinkin seksin aikana? Olisi tärkeää, että haava-alue pääsisi parantumaan täysin, ennen kuin parantuvalle alueelle kohdistuisi hankausta tai kosketusta.
Aluetta voi pitää puhtaana pelkän veden avulla ja käyttää esimerkiksi apteekista saatavia intiimialueelle sopivia perusvoiteita, joista voi olla apua parantumisessa. Mahdollisuuksien mukaan voisi antaa haava-alueen myös hengittää ja käyttää väljiä (alus)housuja.
Monesti alue paranee melko nopeasti itsestään, kuten ilmeisesti sinulle on aiemminkin käynyt. Ei siis tarvitse vielä olla huolissaan, jos mitään muita oireita ei ole. Mikäli haava kuitenkin kipeytyisi, kuumottaisi tai märkisi, on hyvä käydä juttelemassa asiasta lääkärin kanssa. Toki, jos asia huolettaa, voit jo hetikin käydä, jotta saat mielenrauhan tilanteesi suhteen. Toivottavasti alue kuitenkin paranee pian. Voi hyvin.
Maija Nieminen