Peniksen koon kasvaminen erektiossa
Hei. Täytän tänä vuonna 14 ja olen yhden tytön kanssa. Meillä ei ole seksiä mutta koittelemme aina välillä toistemme elimiä. Tyttökaverini ihmettelee kaluani kun se on pehmeänä vain 3 senttiä mutta kasvaa kovana 16 senttiseksi. Hän pitää sitä hirveän isona. Onko se normaali ja voiko se kasvaa vielä isommaksikin?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, että olette löytäneet toisenne ja olette edenneet teille sopivaan tahtiin suhteessanne. Kumppanin sukuelimiä tai kehon muita osia voi hänen luvallaan kosketella ja tutkia. Tämä on hyvä tapa tutustua toisen kehoon ja sen reaktioihin.
On hyvin tavallista, että kalu kasvaa koskettelun tuloksena. Tyypillisesti kalu voi kasvaa lepotilassa olevista mitoista runsaastikin erektion aikana. Vaikuttaisi siltä, että olet kehittynyt tavalliseen tahtiin ja antamistasi mitoista ei tarvitse olla huolissaan.
Murrosikä alkaa kivesten kasvamisella ja kalu aloittaa kasvamisen noin vuosi kivesten kasvun alkamisen jälkeen. Riippuu paljon ihmisestä, tuleeko kalu vielä kasvamaan lisää pituutta. Joillakin kalu voi kasvaa vielä sinun ikäisenäsi. Yleensä penis kasvaa aikuiseen mittaansa murrosiässä, mutta joillakin kasvu voi jatkua lähemmäksi täysi-ikäisyyttäkin.
Voit olla rauhassa tilanteesi suhteen. Aika näyttää, miten kehityt. Jokainen kalu on hyvä sellaisenaan ja kalun koosta ei siksi tarvitse kantaa huolta. Jos asia mietityttää edelleen, voit jutella tilanteestasi terveydenhoitajan kanssa.
Neuvonnan tiimi