Peniskipu seksissä saadun vamman takia
Moi, minulla repesi esinahka seksin yhteydessä ikäänkuin esinahan alapuolelta. Verta tuli todella paljon, ja repeämä oli iso. Heti seuraavana päivänä lääkäriin näyttämään. Antoivat ohjeeksi vain pestä haavaa. Viikon päästä menin uudestaan, koska penis oli niin kipeä etten pystynyt pesemään haavaa. Kävely istuminen ja jopa makuullaan oleminen sattui. Sain siihen antibiootin, koska se oli tulehtunut. Nyt tästä kulunut melkein neljä viikkoa ja on vieläkin tajuttoman kipeä. Paraneeko itsestään?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Esinahka kiinnittyy terskaan peniksen alapuolella olevan frenulumin avulla. Frenulum on pieni ihopoimu ja se voi repeytyä esimerkiksi seksin yhteydessä. Myös runsas verenvuoto on mahdollista.
Hyvä juttu, että olet näyttänyt aluetta lääkärille ja saanut myöhemmin antibiootteja syntyneen tulehduksen vuoksi. Ikävää, että vaivasi on pitkittynyt. Yleisellä tasolla mietittäessä vaiva voi hävitä itsestään. Koska kuitenkin koet edelleen kipua, olisi hyvä käydä näyttämässä aluetta uudestaan lääkärille. Kivun kanssa on rasittavaa elää ja kipu voi vaikuttaa myös omaan henkiseen hyvinvointiin. Lääkäri osaa arvioida tilanteen paremmin ja määrätä oikeanlaisen auttamismuodon.
Neuvonnan tiimi