Peppureiän sormettaminen ja seksistä kiinnostuminen
oon 13 vee poika ja haluisin kokeilla seksii toisen pojan kaa. miten voisin löytää sellase pojan ketä ois kiinnostunu?? ku tuntuu et kaikki poikii päi on jotaa aikuisia… ja toinen kysymys on että kuinka turvallist pepun sormittamine pojalle on ja miten vois saada vähä vähemmä tiukaks sitä reikää? se on tosi tiukka nyt!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Murrosiässä seksiin liittyvät asiat alkavat usein kiinnostaa. Maailmassa on monia muitakin, jotka kokevat hankalaksi kumppanin löytämisen. Mitään kiirettä seksin harrastamiseen ei olekaan, kumppania voi etsiä rauhassa. Seksuaalisuuteensa voi tutustua omaan tahtiinsa esimerkiksi itsetyydytyksen avulla.
Kumppanin etsinnässä voisi auttaa esimerkiksi kaverien apu. Olisiko sinulla kavereita, jotka tuntisivat poikien välisestä seksistä kiinnostuneita poikia? Jotkut saattavat lähestyä jotakuta kiinnostavaa ihmistä myös esimerkiksi sosiaalisen median kautta. Yksi vaihtoehto on ottaa yhteyttä Setaan ja selvittää, olisiko heillä sinun paikkakunnallasi toimintaa, jossa voisi tavata samanhenkisiä ihmisiä. Setasta on mahdollista saada muutakin tukea tai neuvoja seksuaalisen suuntautumisen moninaisuuteen liittyen.
Peppureiän sormettamista saa halutessaan kokeilla. Peppureikä on kuitenkin luonnostaan tiukka, joten sormettamisessa on hyvä edetä rauhalliseen tahtiin. Jotta sulkijalihas rentoutuisi, on tärkeää hyväillä peppureiän aluetta ensin reiän ulkopuolelta. Hyväilyissä kannattaa muistaa käsihygienia ja liukuvoiteen käyttö. Kun alue tottuu hyväilyihin ja kosketuksiin, saattaa sormen vieminen peppureiän sisään helpottua. Kaikissa hyväilyissä on oleellista kuunnella kehoaan. Keho kyllä osoittaa, milloin peppureiän sormettaminen on mahdollista reiän sisäpuolelta. Sormettamisen ei kuulu sattua, joten jos jokin tuntuisi ikävältä, kannattaa vaihtaa hyväilytekniikkaa tai lopettaa toiminta kokonaan.
Turvallisesta anaalialueen hyväilystä ja seksiin liittyvistä asioista saat tietoa terveydenhoitajalta sekä tästä artikkelista.
Neuvonnan tiimi