Peppuseksin ehdottaminen tyttöystävälle
Tekisi kovasti mieli ehdottaa tyttöystävälle peppuseksin kokeilemista. Miten ottaisin asian puheeksi? En yhtään tiedä mitä hän siitä ajattelee. Kertoisitteko myös peppuseksiin valmistautumisesta? Miten peppua voisi parhaiten lämmitellä ja valmistella yhdyntään? Olisiko lämmittävä liukuvoide hyvä? Sormen työntäminen pyllyyn on mielestäni ainakin alkuun hyvä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Peppuseksiin liittyvistä asioista on sallittua fantasioida ja kiihottua. Asian puheeksi ottaminen voi kuitenkin jännittää ja tuntua vaikealta. Oletteko pystyneet puhumaan seksistä muutoin? Jos seksistä puhuminen onnistuu, voi peppuseksin puheeksi ottaminen olla helpompaa. Tilannetta on mahdollista lähteä käsittelemään esimerkiksi molempien fantasioiden kautta tai yrittämällä ottaa asia puheeksi vaikkapa jonkin lehtiartikkelin tai elokuvan kautta. Jos ei heti uskalla puhua toiveistaan suoraan, voi toiselta yrittää sivuteitse kysyä, mitä mieltä hän on esimerkiksi jostakin seksiin liittyvästä asiasta. Parhain tapa on kuitenkin keskustella asiasta avoimesti. Jos peppuseksin harrastaminen ei sovi toiselle, tulee toisen mielipidettä kunnioittaa. Yhdessä voi kuitenkin jutella, olisiko peppuseksiin liittyvä fantasia mahdollista toteuttaa osittain. Mikäli tyttöystävän kanssa ei ole mahdollista toteuttaa peppuseksiin liittyvää fantasiaa missään muodossa, voi seksuaalisuudestaan nauttia esimerkiksi mielikuvien ja itsetyydytyksen sekä tekoanuksen avulla.
Peppuseksiin voi valmistautua huolehtimalla hygieniasta suolihuuhtelun avulla. Myös riittävä lämmitteleminen hyväilyjen keinoin on tärkeää. Peräaukkoon kohdistuvissa hyväilyissä ja peppuseksissä onkin hyvä muistaa liukuvoide, sillä peräsuolessa ei ole luonnollista kosteutta. Liukuvoide voi olla lämmittävä, mutta kyseinen ominaisuus ei ole välttämätön. Tärkeintä on, että liukuvoide soveltuu kondomin kanssa käytettäväksi. Kondomia tai suuseksisuojaa suositellaankin käytettäväksi anaalialueen hyväilyissä ja peppuseksissä. Kondomi on tärkeää vaihtaa, jos siirrytään hyväilemään muita kehon alueita.
Ennen kuin sormi työnnetään pyllyyn, voi peräaukon aluetta hyväillä ulkopuolelta esimerkiksi sormin. Jos hyväilyt tuntuvat kumppanista nautinnollisilta, voi sormen viedä liukuvoiteen avulla hellästi peräaukkoon. Jos yksi sormi tuntuu nautinnolliselta kumppanin mielestä, voi sisään viedä toisenkin sormen ja jatkaa hyväilyjä molemmille sopivaan tapaan. Sulkijalihaksen rentoutuessa on penis tai seksilelu helpompaa asettaa sisään. Penistä tai seksilelua voi pitää peräaukon suulla paikallaan, jolloin sulkijalihakseen kohdistuu kevyttä painetta. Jos paikallaan ollaan noin puolen minuutin ajan, sulkijalihas rentoutuu ja peniksen tai seksilelun työntäminen peräaukon sisään käy helpommaksi. Kaikissa toimissa on oleellista kuunnella kehon viestejä ja edetä sen mukaan, ettei mikään satu.
Jos sinua ja tyttöystävääsi kiinnostaa peppuseksiin liittyvät asiat, on tähän artikkeliin koottu tarkemmin tietoa hygieniaan, turvallisuuteen ja asentoihin liittyen.
Neuvonnan tiimi