Pepun hytkyminen seksiasennossa
Poikaystävä haluaisi aina välillä, että ratsastaisin hänellä ns. takaperin. Hän on sanonut, että haluaa tuota asentoa, koska haluaa nähdä siinä hytkyvän peppuni. Hän sanoo, että näytän siinä kaikkein seksikkäimmältä. Jotenkin minua oudoksuttaa tuo kommentti. Ymmärrän, että mies pitää pepustani. Se tuntuu kivalle. En vain oikein osaa ajatella, että se pepun hytkyminen olisi niin kiihottavaa. Miten tätä voisi ajatella meidän molempien kannalta?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että olette jollain tasolla pystyneet keskustelemaan seksiin ja seksuaalisuuteen liittyvistä asioista. Moni voi tykätä pepun katselemisesta. Tässä ei ole mitään väärää, sillä seksuaalisia mieltymyksiä on monia. Siinä missä jotkut voivat pitää esimerkiksi rintojen hytkyttelystä tai muusta liikuttelusta, voivat jotkut nauttia samantyyppisistä pepun liikkeistä. Takaperin ratsastaminen saattaa tuntua kiihottavalta ajatukselta esimerkiksi siksi, että siinä sekä näkee että tuntee kumppanin liikkeet toisella tavalla. Joitain voi myös kiihottaa se, että peppua pystyy kyseisessä asennossa katsomisen lisäksi koskettamaan. Myös muita syitä viehtymykseen voi olla.
Jos miehen kommentti on jäänyt jotenkin vaivaamaan sinua, olisi hyvä ottaa asia uudestaan puheeksi. Luultavasti syynä seksiasennon toivomiseen on puhdas ihailu ja innostus kehoasi kohtaan. Mikäli takaperin ratsastaminen tuntuu epämieluisalta ajatukselta, kannattaa siitäkin kertoa toiselle. Seksissä on tärkeää, että kummallakin on kivaa ja muita seksiasentoja kokeilemalla voi löytää jonkin molemmille sopivan seksitavan. Jos kuitenkin pidät pepustasi ja pepun hytkyttäminen ei periaatteessa haittaa, voitte halutessanne kokeilla takaperin ratsastamista myös uudestaan. Tarvittaessa asian voi ottaa puheeksi esimerkiksi seksuaalineuvojan kanssa, jos kaipaatte vielä ammattilaisen apua tilanteeseenne.
Neuvonnan tiimi