Pillun puristus penistä vasten
Olen tarkkaillut yhdynnän tuntemuksia, ja huomannut, että pillun takaosa ei purista penistä yhtä mahtavasti kuin etuosa. Onko tälle joku fysiologinen selitys, vai olisiko kyse henkilökohtaisesta ominaisuudesta? Olen unelmoinut, että koko pillu puristuisi tiiviisti penistä vasten. Onko se edes mahdollista?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On tavallista, että pillun puristus on voimakkainta pillun alkuosassa, sillä pillun suuaukon sisäpuolella on lihaskimppu, joka puristaa penistä yhdynnän aikana. Jokainen ihminen on myös ainutlaatuinen yksilö, joten tuntemukset voivat hieman vaihdella kumppanin mukaan.
Pillun seinämät ovat tavallisesti yhdessä, mutta kiihottuessa ne erkanevat toisistaan. Kun penis laitetaan sisään, pillu eräällä tavalla mukautuu sen ympärille. Kehon rakenne ja puristuksen voimakkuus ovat kuitenkin yksilöllisiä asioita. Myös tuntemukset peniksen ympärillä saattavat vaihdella kokijan ja yhdyntäkerran mukaan.
Lantionpohjan lihaksisto ympäröi virtsaputkea, pillua ja peräsuolta. Lantionpohjan lihaksilla on vaikutusta myös seksuaalisiin toimintoihin ja seksuaaliseen nautintoon. Omista toiveistaan voi puhua kumppaninsa kanssa. Halutessanne voitte tutustua esimerkiksi lantionpohjan lihasten harjoitusohjeisiin ja testata, tuovatko harjoitukset uudenlaisia tuntemuksia yhdyntään. Myös terveydenhoitajalta tai neuvontapuhelimesta saa lisätietoa, mikäli asia mietityttää jatkossakin.
Neuvonnan tiimi