Pippelin jöpötys muiden aikana
Mulla on kiusalline ongelma: mun pippeli jöpöttää melkei joka kerta ku oon mun iso veljien kaa saunassa ja suihkussa… oon ite siis 12 ja ne on 15 ja 17. Ja niil on myös tosi paljo isommat pippelit ku mulla nii tuleeko must saman kokonen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pippelin jöpöttäminen on kehon luonnollinen reaktio, josta ei tarvitse olla huolissaan. Jöpötys voi kuitenkin syntyä ”väärässä” paikassa ja tällaiset tilanteet voivat nolottaa ja aiheuttaa kiusaantuneisuutta. Veljesikin ovat todennäköisesti kokeneet jöpötystä jossakin samantyyppisissä paikoissa ja he tietävät, että asia voi tuntua vaivaannuttavalta.
Jöpötys menee yleensä itsestään ohi ja saunasta voi mennä hetkeksi vilvoittelemaan muualle ja odottamaan jöpötyksen laskeutumista. Yksi vaihtoehto on myös valuttaa hieman kylmää vettä sukuelinten alueelle, jolloin jöpötys saattaa laskea nopeammin. Jos asia vaivaa, voi tilanteen ottaa reilusti puheeksi veljien kanssa. Heille tällaiset asiat ovat luultavasti tuttuja ja he toivottavasti osaavat suhtautua tilanteeseen asiallisesti.
Pippelin koko askarruttaa monia muitakin. Perintötekijät määrittelevät pippelin koon ja voi olla, että pippelistäsi tulee suunnilleen samaa kokoluokkaa veljiesi kanssa. Tilannetta ei voi kuitenkaan ennustaa täysin tarkasti, koska jokaisen pippeli on omanlaisensa ja ulkonäöltään ainutlaatuinen. Pippelin koko ei määritä ihmistä ja omasta pippelistä voi olla ylpeä sellaisenaan. Lisätietoa pippelistä ja pippelin koosta saat täältä.
Neuvonnan tiimi