Pippelin peseminen peppuseksin jälkeen
Moi. Olemme tyttöystäväni kanssa halukkaita kokeilemaan peppuseksiä. Haluaisin tietää yhden asian hygieniasta huolehtimisesta. Meillä ei ole ollut aiempia kumppaneita, joten seksitauteja ei ole. Silloinhan ei tarvitse käyttää kondomia. Onko peppuseksin jälkeen hyvä pestä pippeli saippuan kanssa? Aina neuvotaan, ettei sitä pidä pestä saippualla. Onko tilanne sama peppuseksin jälkeen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Peppuseksissä suositellaan käyttämään kondomia, vaikka aiempia seksikumppaneita ei olisikaan. Kondomi suojaa seksitautien lisäksi myös tulehduksien syntymiseltä. Molempien terveydelle on eduksi, että kondomi vaihdetaan silloinkin, kun siirrytään peppuseksistä suuseksiin tai emätinyhdyntään. Kondomin lisäksi on tärkeää muistaa peppuseksiin sopivan liukuvoiteen käyttö. Peppuseksin jälkeen pippelin voi pestä joko hyvin huolellisesti vedellä tai halutessaan intiimialueelle sopivalla pesunesteellä. Tärkeintä on, ettei iholle tai limakalvoille jää mahdollista ulostetta.
Kiva juttu, että olette puhuneet yhdessä seksiin liittyvistä asioista ja haluatte pitää huolta hygieniastanne. Jatkakaa juttelemista samaan malliin. Halutessanne voitte yhdessä tutustua peppuseksiä käsittelevään artikkeliimme, jossa on laajemmin tietoa peppuseksiin ja hygieniaan liittyen.
Neuvonnan tiimi