Pippelin pisteleminen kiihottuessa
miks mun pippeliä silleen pistelee jännästi ja se suurenee kun mietin tyttöjä ja tekee kans kovasti mieli koskettaa sitä aina kun niin tapahtuu? mietin että te osaatte vastaa tähän varmaa hyvin kun mun kaveri on kysyny teiltä juttua aiemmin

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukavaa, kun olet löytänyt kaverisi kanssa sivustomme. Meille saa esittää omaa mieltä pohdituttavia kysymyksiä.
Murrosiässä pippelissä saattaa havaita erilaisia muutoksia. Hormonit saavat aikaan sen, että erilaiset itseä kiihottavat asiat alkavat pyöriä mielessä. Pippeli koostuu paisuvaiskudoksesta, joka täyttyy verellä, kun ihminen kiihottuu. Pippeli suurenee ja nousee pystyyn. Tätä kutsutaan erektioksi.
Erilaiset tuntemukset kiihottumisen aikana pippelin alueella ovat tavallisia. Moni voi kokea muun muassa eräänlaista kihelmöintiä. Tämä voi johtua esimerkiksi verenkierron lisääntymisestä alueella sekä kiihottavista mielikuvista. Jos pisteleminen ei haittaa jokapäiväistä elämääsi ja lähtee kiihottumisen jälkeen pois, ei asiasta todennäköisesti tarvitse olla huolissaan. Tarkemman tiedon kehoosi ja terveyteesi liittyen saat vielä terveydenhoitajalta.
On täysin tavallista, että mielikuvat ja eri tuntemukset saavat aikaan halun kosketella pippeliä. Tämä ei ole vaarallista, kyse on vain omien ajatusten ja kehon tekemästä yhteistyöstä. Pippeliä saa koskettaa ja hyväillä, mikäli se tuntuu itsestä kiinnostavalta. Erilaiset pippelin ja sukuelinten alueella tuntuvat tuntemukset kuitenkin menevät usein myös itsestään hetken päästä pois, jos suuntaa ajatuksensa muihin kuin kiihottaviin asioihin. Erektiolle ei siis ole pakko tehdä mitään, jos ei halua, sillä se laskee itsestään vähän ajan kuluttua.
Voit olla rauhassa tilanteesi suhteen. Jos sinulle tai kaverillesi tulee joskus uusia kysymyksiä mieleen, olemme täällä teitä varten.
Neuvonnan tiimi