Pippeli kasvaa nopeammin kuin muilla kavereilla
Pippelini kasvaa nopeammin kuin muilla kavereillani ja en tiedä onko se normaalia. Olen alkanut tuntea myös seksuaalisia tuntemuksia pippelissäni. Niitä on aika usein, ja olisi kiva työntää pippeli tytön pimppiin.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pippelin kasvu sekä muut murrosiän muutokset tapahtuvat jokaisella omaan tahtiinsa. Voi tuntua hämmentävältä, jos itse on kehittyneempi kuin muut. Omat perintötekijät määrittelevät pitkälti kehityksen alkamisajankohdan ja nopeuden. Sinun ei kuitenkaan tarvitse olla huolissasi. Tilanteesi on täysin tavallinen. Kaverisikin tulevat käymään läpi samat muutokset.
Ensimmäisiin murrosiän muutoksiin kuuluu muun muassa kivesten kasvaminen ja voimakkaan tuoksuisen hien erittyminen. Myös karvoitusta alkaa ilmaantua. Tavallisesti pippelin kasvaminen alkaa noin vuoden päästä kivesten kasvun alkamisen jälkeen. Murrosiän muutosten alkamisessa on paljon eroja ihmisten mukaan. Asiasta voit lukea täältä.
Murrosiässä on myös tavallista, että mieleen tulee seksuaalisia ajatuksia. Erilaiset haaveet ja ajatukset voivat tuntua pippelissä asti. Seksuaaliset mielikuvat saattavat saada aikaan erektion ja myöhemmin myös siemensyöksyn. Pippelin työntämisestä pimppiin on lupa haaveilla. Tilanteessa ei ole mitään väärää. Yhdynnästä on mahdollista lukea täältä.
Jos murrosiän muutokset mietityttävät sinua, kannattaa aina kääntyä turvallisen aikuisen puoleen. Aikuiset tietävät, miltä sinusta tuntuu, sillä hekin ovat käyneet murrosiän muutokset läpi. Myös heidän seksuaalisuutensa on herännyt samaan tapaan kuin sinulla. Lisätietoa murrosiästä ja seksuaalisuudesta saat halutessasi vielä neuvontapuhelimesta.
Neuvonnan tiimi