Pissaleikit
Olen yrittänyt googlettaa mutta en löydä aiheesta kuin keskusteluja missä ei ole mitään fakta tietoa. Eli kysymykseni liittyy pissafetissi leikkiin jota kumppanini kanssa haluaisimme toteuttaa, onko virtsa naisen emättimen sisässä haitallista tai nieltynä? Kaiken järjen mukaan ei poikkea paljon siemennesteestä sisässä tai nieltyn mutta onko näin?

Hei ja kiitos kysymyksestäsi. Hienoa että haluat ottaa asioista selvää.
Virtsa koostuu pääosin vedestä. Mukana on lisäksi pieniä määriä virtsa-ainetta eli ureaa sekä erittäin pieniä määriä mineraaleja ja happoja. Virtsa ei ole myrkyllistä, vaan useimmiten varsin puhdasta. Ennen uskottiin virtsan olevan steriiliä. Nykytiedon valossa näin ei kuitenkaan ole, vaan virtsakin sisältää bakteereita.
Kohtuullisissa määrin nieltynä virtsa ei yleensä ole haitallista, jos ihminen on muutoin perusterve. Perusterveen ihmisen emättimeen virtsaamisestakaan ei yleensä ole haittaa, mikäli tätä tapahtuu silloin tällöin. Virtsa saattaa hieman heilauttaa emättimen luonnollista bakteeritasapainoa, mikä voi altistaa tulehduksille (esim. hiivatulehdus), jos henkilö on niille muutoin herkkä. Raskauden aikana emättimeen virtsaamista kannattaa varmuuden vuoksi välttää edellä mainitun tulehdusriskin vuoksi.
Pissaleikeissä, kuten kaikissa seksin muodoissa, kannattaa tunnustella omaa oloaan ja sitä, esiintyykö leikin jälkeen esimerkiksi emättimessä epämiellyttävää kutinaa, kirvelyä tai muuta oiretta. Jos virtsa aiheuttaa oireita nieltynä tai emättimessä ja haluaisi kuitenkin leikkiä pissalla, voi kokeilla virtsaamista limakalvon sijaan esimerkiksi vatsalle tai selälle.
On hyvä muistaa, että seksitaudit voivat tarttua myös sellaisissa pissaleileissä, joissa limakalvot koskettavat toisiaan. Jos itsellä tai kumppanilla on virtsatietulehdus, pissaleikkejä tulee välttää kunnes tulehdus on hoidettu.
Nautinnollisia hetkiä!
Maria Vihlman