Pissan pidättely
Hei. Kysyisin vielä pissan pidättämiseen liittyen että osaatteko neuvoa hyviä pidätystekniikoita mikä auttaa pidättämään näin miehenä? Koska tykkään pidätellä pissaa äärimmilleen esim. Viikonloppuisinkin saatan herättyäni olla monta tuntia hätäisenä ennenkö menen aamupissalle, joten auttaako tietyt liikkeet jalkovälin puristelu tms pidättelemään?
Sitten olisi toinen kysymys.
Toisinaan kiireessä tms en meinaa malttaa pissata rakkoa tyhjäksi vaan jätän kesken onko siitä haittaa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisen keho on erilainen, joten eri ihmisille tepsivät eri konstit. Oman lantionpohjan lihaksiston lihaksia jännittämällä pystyy pidättämään pissaa. Myös ajatusten ohjaaminen muuhun toimintaan voi auttaa pidättämisessä. Mitään tiettyä pidätystekniikkaa on valitettavasti vaikeaa sanoa, sillä jokaisen keho on omanlaisensa ja parhaimman keinoin löytää itse.
Yleensä suositellaan, että pissaamista ei keskeytetä. Satunnaisina kertoina voi virtsasuihkun kuitenkin katkaista kesken. Haittavaikutuksia voi alkaa ilmetä lähinnä silloin, jos toiminta on säännöllistä. Tässäkin tilanteet vaihtelevat yksilöittäin ja myös oma kokonaisvaltainen terveydentila voi vaikuttaa asiaan. Tärkeintä kaikissa pissaamiseen liittyvissä asioissa on kuunnella kehoaan.
Pissan pidättämisestä on sallittua tykätä. Terveyden näkökulmasta kaikkein parhainta on, että käy pissalla silloin, kun pissahätä on. Pidätystekniikoista, pissaamisen keskeyttämisestä ja terveydestä saat varmemmin tietoa lääkäriltä.
Neuvonnan tiimi