Pissihätä itsetyydytyksen edetessä
Harmittaa ja ihmetyttää miksi minua alkaa aina pissittää, kun kokeilisin itsetyydytystä. Pippeli jäykistyy nopeasti ja sen koskettelu tuntuu hyvälle. Tunne muuttuu vielä paremmaksi, mutta sitten tulee ihmeellisesti pissihätä. Se on tullut jonkun kerran, vaikka olen juuri käynyt pissillä. Mikä minussa on vikana? Ei kai itsetyydytyksen kuuluisi tällä tavalla mennä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kuvaamasi tuntemukset ovat yleisiä ja tuttuja muillekin. Ei hätää, on hyvin mahdollista, että kaikki on aivan kunnossa tilanteessasi. Jos olet jo käynyt pissillä, voi esimerkiksi lähestyvä orgasmi tuntua samalta kuin pissihätä. Eturauhasen turpoaminen voi painaa virtsarakkoa kiihottuessa ja saada aikaan samanlaisen tuntemuksen kuin pissihädässä. Tämä ei ole vaarallista.
Voit testata omaa kehoasi kuunnellen, mitä tapahtuu, jos jatkat hyvältä tuntuvia kosketteluja. Jos pelkäät, että kyseessä on pissihätä, voit testata itsetyydytystä kylpyhuoneessa. Sieltä on tarvittaessa helpompaa siistiä paikkoja.
Kaikissa hyväilyissä on tärkeää edetä itselle sopivaan tahtiin. Myös muita alueita kuin sukuelinten aluetta voi kosketella itsetyydytyksen yhteydessä. Voit luottaa siihen, että kehosi tietää, mitä tekee. Jos jokin tuntuisi epämukavalta tai sattuisi, kannattaa pitää taukoa tai testata itsetyydytystä jonain toisena päivänä. Mikäli asia painaa sinua tai pissit itsetyydytyksen yhteydessä, voi asiasta jutella terveydenhoitajan kanssa.
Neuvonnan tiimi