pitääkö olla huolissaan tai ruveta kyseleen jos 30v ja eijjoo...
pitääkö olla huolissaan tai ruveta kyseleen jos 30v ja eijjoo kykeneväinen kunnon erektioon jotta yhdynty onnistuisi

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erektioon liittyviä vaikeuksia voi ilmetä ajoittain ja tilanteita voi syntyä myös missä iässä tahansa. Tilanteessasi ei siis ole mitään tavatonta ja on muitakin, jotka ovat kokeneet samanlaisia asioita.
Kerroit, että yhdyntä ei onnistu, pystytkö kuitenkin saamaan ja ylläpitämään erektiota sooloseksin aikana? Kauanko tilannetta on jatkunut ja onko tilanne sama aina jokaisella yhdyntäkerralla? Erektiovaikeuksiin liittyvät syyt ovat aina yksilöllisiä ja taustalla voi olla erilaisia seikkoja, niin fyysisellä kuin psyykkiselläkin tasolla. Vaikeuksien takana saattaa olla esimerkiksi diabetes, verenpainetauti, erilaiset lääkkeet tai päihteiden käyttö. Myös vaikkapa stressi, väsymys, masentuneisuus sekä pelko epäonnistumisesta voivat vaikuttaa erektiokykyyn.
Millainen tilanne sinulla tällä hetkellä on, oletteko pystyneet mahdollisen kumppanisi kanssa juttelemaan tuntemuksistanne avoimesti? Tällaiset asiat eivät ole kenenkään syytä, mutta tilanne voi kuormittaa omaa jaksamista tai parisuhdetta. Asiaa selvitettäessä on hyvä käydä juttelemassa lääkärin kanssa, joka voi tutkia tilannetta tarkemmin. Myös me olemme täällä sinua/teitä varten. Jos siis siltä tuntuu, että tilanne vaikuttaa omaan tai parisuhteen hyvinvointiin, voitte aina kääntyä esimerkiksi neuvontapuhelimemme puoleen tai halutessanne varata ajan seksuaalineuvojan vastaanotolta. Yhteystiedot löytyvät täältä. Toivottavasti löydät sopivan auttamismuodon ja erektiokyky säilyy jatkossa myös yhdynnässä. Hyvää jatkoa sinulle.
Maija Nieminen