Pitäisikö erektiossa olevan peniksen ympärysmitan ja pituuden erota toisistaan paljon?
Hei, tehdessäni perus kivesten ja peniksen omatarkkailua, ajattelin huvikseni myös mitata itseni. Olen oman vehkeeni kokoon ihan tyytyväinen, levossa 14cm, ”juhlakunnossa” 17cm.
Kysymykseni liittyy siihen, pitäisikö erektiossa olevan peniksen ympärysmitan ja pituuden erota toisistaan kuinka paljon? Ympärysmittaa minulla on senttimetri vähemmän kuin pituutta. En ole koskaan oikein ajatellut asiaa, mutta jotenkin oletin että näissä luvuissa tulisi olla isompi ero?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä kuulla, että tarkkailet penistäsi ja kiveksiäsi. Kyseinen toiminta onkin tärkeää terveyden kannalta. Mukavaa, että olet kehoosi tyytyväinen, tällainen ajatustapa tukee kehon ja mielen hyvinvointia.
Peniksen ulkonäkö ja koko luonnollisesti vaihtelevat kantajansa mukaan. On tavallista, että peniksen ympärysmitta ei välttämättä eroa paljoakaan pituudesta. Asia voi hämmästyttää, mutta esimerkiksi erektiossa penis on keskimäärin noin 13 senttimetriä pitkä ja ympärysmitta on keskimäärin noin 11 senttimetriä. Tulokset viittaavat siihen, että myös muilla on samantyyppisiä havaintoja kanssasi, toki jokaisen kehossa on yksilöllisiä eroja esimerkiksi mittojen suhteen. Niin kauan kuin penis toimii levossa ja erektiossa toivotunlaisesti, ei syytä huoleen pitäisi olla ja voit jatkaa tarkkailujen tekemistä rauhassa.
Neuvonnan tiimi