Pitkä esileikki ilman yhdyntää
Poikaystävälläni on joskus tapana esileikin aikana koskettaa kehoani joka paikasta. Hän suutelee jokaista varvastani ja nuolee varpaanvälit. Onkohan tällainen tyypillistä, vai kuinka? Esileikki kestää joskus niin kauan, ettei meillä riitä energiaa muuhun. Emme koe vain tarvetta orgasmeihin. Joskus esileikin päätteeksi on ihana yhdyntä. Johtuuko ehkä siitä, että yhdyntöjä ei ole kahta kertaa viikossa useammin, että ne ovat silloin ihanan nautinnollisia?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Esileikistä ja yhdynnästä on lupa nauttia molempia miellyttävin tavoin. Toisen kehon huomiointiin ja hyväilyyn saa käyttää niin paljon aikaa kuin vain haluaa. Jos esimerkiksi varpaiden hyväily suutelemalla ja nuolemalla tuntuu mukavalta kummastakin, voi varpaita jatkossakin hyväillä kyseisillä tavoilla pitkään.
Seksi on paljon muutakin kuin yhdyntää. Yhdyntä onkin vain yksi tapa nauttia seksuaalisuudesta. Esileikin tai muiden hyväilyjen ei ole pakko johtaa yhdyntään, jos kummallakaan ei ole energiaa tai halua jatkaa yhdyntään asti. Myöskään orgasmia ei vaadita nautinnollisen seksin harrastamiseen.
On muitakin, jotka pitävät aistillisesta seksistä, jossa keskitytään orgasmien sijaan yhdessä olemiseen ja kokonaisvaltaiseen nautintoon. Mikäli yhdyntään päädytään, saattaa yhdyntä tuntua nautinnolliselta osittain siksi, ettei yhdyntöjä ole joka päivä. Jokainen pari kuitenkin saa nauttia toisistaan juuri sillä tavalla, mikä molemmista tuntuu hyvältä. Voitte olla huoletta tilanteenne suhteen ja jatkaa seksin harrastamista samalla tavalla kuin ennenkin.
Neuvonnan tiimi