Pitkään vaivannut tapa jonka haluisin loppuvan, meen pöntölle ja kaivan...
Pitkään vaivannut tapa jonka haluisin loppuvan, meen pöntölle ja kaivan pyllyreikää sormin hetken, siis kun on stressiä, mielestäni teen liian usein noin 3-5 viikossa. Tuottaa mielihyvää mutta haluan tavasta eroon, onko haitallista kun haavankin olen saanut kynsistäni

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmiskehossa on paljon eri kohtia, joiden kosketteleminen tuottaa mielihyvää. Peräaukko on yksi tällaisista kohdista, joten on ymmärrettävää, mikäli pyllyreiän kaivaminen tuottaa iloa ja mahdollisesti myös rentouttaa. Pyllyreiän koskettelemisessa tai kaivamisessa ei ole mitään pahaa tai haitallista. Anaalialuetta kosketeltaessa on tärkeää kuunnella omaa kehoaan ja muistaa hyvä käsihygienia sekä liukasteen käyttö, sillä peräaukossa ei ole luontaista liukastetta. Kuten itsekin mainitsit, myös kynnet on hyvä leikata, ettei alueelle synny ikäviä haavoja.
Kerroit, että toivoisit pääseväsi tavastasi eroon. Stressaavissa tilanteissa on inhimillistä hakea turvallisuutta ja mielihyvää tuottavaa tunnetta eri helpotuskeinoin. Millaisissa tilanteissa sinulle tulee tarve toteuttaa tapaasi? Toimitko kuvaamallasi tavalla esimerkiksi silloin, kun stressiä on paljon vai vain lievemmissä tilanteissa? Koetko tapasi heikentävän elämänlaatuasi? Mikäli asia kuormittaa sinua tai koet arjessasi paljon stressiä, kannattaa omaa tilannettaan käsitellä jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Voit olla yhteydessä esimerkiksi terveydenhoitajaan tai soittaa neuvontapuhelimeemme. Näin asiaa on mahdollista käsitellä paremmin, jos sinusta siltä tuntuu. Halutessasi voit tutustua myös Oivan stressitilanteita helpottaviin harjoituksiin.
Neuvonnan tiimi