Poikaystävä haluaa silikonit minulle
Poikaystäväni vihjailee että toivoisi minulla olevan isommat rinnat tai että ottaisin silikonit. Olen sanonut että se loukkaa mutta hän aina mainitsee sen taas uudelleen. Mikä neuvoksi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Onpa ikävää kuulla, että poikaystäväsi loukkaa sinua vihjailuillaan toistuvasti. Tosi hieno juttu, että olet uskaltanut ottaa asian puheeksi. Millaisia nuo keskustelutilanteet ovat olleet, onko poikaystäväsi esimerkiksi pyytänyt sinulta anteeksi loukattuaan sinua?
Koetko, että tilanne menee jo henkisen väkivallan puolelle vai osaako poikaystäväsi ottaa sinun tunteesi muissa tilanteissa huomioon? Riidan ja henkisen väkivallan ero on siinä, että riidan aikana molemmat uskaltavat sanoa mielipiteensä. Henkinen väkivalta taas on toistuvaa ja se rikkoo omaa persoonallisuutta niin, ettei uskalla ilmaista mielipidettään tai ilmentää itseään.
Olisi ehkä vielä kerran hyvä viettää oikein perusteellinen keskusteluhetki sen suhteen, mikä sinun mielestäsi on sallittua sanoa ja millaiset asiat loukkaavat sinua. Jokaisella on oikeus omaan kehoonsa ja oikeus näyttää siltä kuin itsestä hyvältä tuntuu. Siksi olisikin tärkeää, että kertoisit vielä avoimesti, kuinka paljon poikaystäväsi sanat sinua loukkaavat. Voithan huomauttaa hänelle, ettei hänkään varmasti tykkäisi, jos sinä alkaisit huomautella kurjaan sävyyn hänen kehostaan tai sukuelinten koosta. Tänne on vielä koottu avaimia hyvään keskusteluun parisuhteessa. Kyseisestä artikkelista saattaa olla apua myös poikaystävällesi.
Tilanne voi olla hyvin turhauttava ja se saattaa vaikuttaa ajan kuluessa omaan minäkuvaasi sekä kokemukseen parisuhteen laadusta. Yhteydenotto ilmaiseen neuvontapuhelimeemme tai hakeutuminen seksuaalineuvojan maksuttomalle vastaanotolle voisi olla teille avuksi. Muistathan, että olet hyvä juuri tuollaisenaan! Toivottavasti poikaystäväsi osaa kohdella sinua jatkossa asiallisesti ja molemmilla on suhteessanne hyvä olla. Kaikkea hyvää sinulle!
Maija Nieminen