Poikaystävän toive seksikkäistä alusvaatteista
Poikaystävä on toivonut, että pitäisin häntä varten ns. seksikkäitä alusvaatteita. Hän tahtoisi päästä riisumaan minulta pitsisiä rintaliivejä ja stringejä. En ole koskaan käyttänyt stringejä, ja luulen että ne tuntuvat epämukavilta jalassa. Eivätkä ne lämmitä talvella. Tuntuisi oudolle, jos vaihtaisin ennen seksiä ylleni tuollaiset. Olisi kyllä kiva joskus yllättää poikaystävä, ja nähdä hänen reaktionsa. Mitä tekisin, etten tuottaisi hänelle pettymystä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä ja fantasioita. Mieltymys seksikkäitä alusvaatteita kohtaan on hyvin yleinen. Joskus omissa ja kumppanin mieltymyksissä saattaa esiintyä eriparisuutta. Tämäkin on ihan tavallista. Kumppanin kanssa voi pyrkiä löytämään jonkinlaisen kompromissiratkaisun tilanteeseen.
Stringit saattavat joidenkin mielestä tuntua epämukavilta jalassa. Luonnollisesti löytyy myös ihmisiä, jotka tykkäävät stringien käytöstä. Ihminen päättää omasta kehostaan ja alusvaatevalinnoistaan. Stringejä ei ole välttämätöntä pitää koko päivää, jos ei halua. Myöskään talvella ei ole pakko pitää stringejä. Seksielämää voi halutessaan piristää kumppanin seksikkäiksi mieltämillä alusvaatteilla, jos se tuntuu itsestä hyvältä idealta. Moni kokee kiihottavampana ihmisen, joka viihtyy alusvaatteissaan, olivatpa ne sitten millaiset tahansa.
Mikäli olisi valmis kokeilemaan seksikkäitä alusvaatteita, voi alusvaatteet laittaa ylleen juuri ennen seksin aloittamista. Kerroit, että poikaystäväsi haluaisi päästä riisumaan stringien lisäksi myös pitsisiä rintaliivejä. Tuntuisiko sinusta helpommalta, jos käyttäisit omia alushousujasi, mutta vaihtaisit ylle pitsiset rintaliivit ennen seksiä? Tällainen ratkaisu voisi toimia kompromissina, mikäli stringien käyttö ei tunnu sinusta hyvältä. Tai sitten voit yrittää etsiä sellaista alushousumallia, joka tuntuu mukavalta päällä, mutta on niukka kangasmäärältään. Yksi mahdollisuus on myös juuri ennen seksiä riisua alusvaatteet ja vihjata toiselle olevansa ilman alusvaatteita. Tämäkin saattaa sytyttää kumppanin.
Millaisia tunteita poikaystäväsi ehdotus sinussa herättää? Seksikkäät alusvaatteet eivät ole mikään välttämättömyys onnistuneen seksin harrastamiseen. Alusvaatteiden tarkoitus on toimia lähinnä kiihokkeena. Poikaystäväsi pitää sinusta varmasti sellaisenaan. Olet hyvä ja arvokas hänen silmissään omana itsenäsi. Poikaystävän kanssa kannattaa jutella siitä, että pelkäät tuottavasi hänelle pettymyksen. On mahdollista, että poikaystäväsi ei ole osannut ajatella asiaa sinun näkökulmastasi. Todennäköisesti poikaystäväsi toivoo, että sinä pidät alusvaatteistasi ja yhteisestä seksistänne. Yhdessä voitte miettiä, pystyisittekö löytämään molemmille luontaisen tavan toteuttaa mieltymyksiänne. Jos asia vaikuttaa jotenkin suhteeseenne tai haluaisit keskustella seksuaalisuuteen liittyvistä teemoista, olet lämpimästi tervetullut juttelemaan tunteistasi neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi