Poikaystäväni ehdotti että meidän pitäisi kokeilla sitomisleikkejä. Mitä minun pitäisi...
Poikaystäväni ehdotti että meidän pitäisi kokeilla sitomisleikkejä. Mitä minun pitäisi tehdä sen jälkeen kun olen sitonut poikaystäväni? Mitkä ovat parhaat sitomisvälineet, tavallinen naru?

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Sitomiseen voi käyttää erilaisia välineitä, kuten vaikkapa huiveja tai luonnonmateriaaleista valmistettuja köysiä. Sopiva materiaali löytyy usein kokeilemalla ja omia tuntemuksia tutkailemalla. Sidonnan ei tule olla liian tiukka ja kokeilu kannattaa aloittaa mahdollisimman turvallisista kehonosista, kuten ranteista tai nilkoista.
Kun suunnittelee kumppanin kanssa sitomisleikkejä on tärkeää sopia yhdessä myös siitä, mitä tapahtuu sen jälkeen kun toinen on sidottu. Osa ihmisistä haluaa olla rauhassa sidottuna, osa taas tykkää esimerkiksi siitä, että saa sidottuna ollessaan sellaista kosketusta, josta pitää.
Sitomisen tulee aina olla täysin vapaaehtoista kaikille osapuolille, niin sitojille kuin sidottavillekin. Ennen sitomista on myös tärkeää sopia yhteinen turvasana tai -ele, jonka ilmaisun jälkeen siteet avataan välittömästi. Tätä tarkoitusta varten lähistöllä voi säilyttää vaikkapa saksia, joilla siteen voi tarvittaessa katkaista nopeasti.
Neuvonnan tiimi