Poikaystäväni käy kolmesti viikossa kuntosalilla, ja harjoittelee raskailla painoilla. Niinä...
Poikaystäväni käy kolmesti viikossa kuntosalilla, ja harjoittelee raskailla painoilla. Niinä iltoina hänen tekee normaalia voimakkaammin mieli seksiä. Hänen penis on kivikova, ja hänellä on tarve päästä yhdyntään. Hänellä on silloin niin kiire, että esileikki ei jatku minun kannaltani riittävän kauan. Nostaako saliharjoittelu seksihaluja? Johtuukohan se siitä, jos siellä on nuoria kauniita naisia vähissä vaatteissa. Pillupano ei silloin riitä, vaan poikaystävä haluaa sen jälkeen vielä suuseksiä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On luonnollista, että seksuaalisen halukkuuden määrä voi vaihdella ajoittain ja vaihteluun vaikuttavat hyvin yksilölliset seikat. Noin yleisesti ottaen liikunta vilkastuttaa verenkiertoa, nostaa energiatasoja ja vapauttaa hyvää oloa tuottavia hormoneja kehoon. Voimaharjoittelu voi myös nostaa testosteronitasoja ja lisätä näin halukkuutta, mutta tämä on yksilöllistä. On siis mahdollista, että poikaystäväsi seksihalut johtuvat treenaamisesta, mutta lopulta vain poikaystäväsi itse on ainoa oikea ihminen vastaamaan tähän kysymykseen.
Mainitsit kysymyksessäsi myös salilla olevat naiset. Joskus tulee pohdittua erilaisia syy-seuraussuhteita mielessään ja ajoittain pään sisällä tulee pyöriteltyä myös omasta mielestään pahintakin skenaariota. Monesti se pahin pelko on kuitenkin turha. Jos koet, että aihealue kaivertaa mieltä, voit jutella asiasta poikaystäväsi kanssa.
Kerroit lisäksi esileikin lyhyydestä omalta osaltasi. Onko esileikki sopivan pitkä muina kertoina, jos salitreeniä ei ole takana? Olisi hyvä myös jutella siitä, ettet halua kiirehtiä yhdyntään heti, vaan toivoisit kauemmin kestävää esileikkiä. Voit yrittää avata asiaa siltä kannalta, ettei hänkään varmasti haluaisi jättää seksuaalisen mielihyvän saamista puolitiehen, mikäli sinä olisit ”ohjaksissa” ja keskittyisit vain omaan nautintoosi. On tärkeää myös kuunnella omaa kehoaan ja mieltään. Jos siis esimerkiksi ei ole kyseisellä hetkellä vielä yhdyntään tai myöhemmin suuseksiin valmis, on siitä oikeus myös sanoa. Kumppanuuteen kuuluu kummankin toiveiden ottaminen huomioon.
Joskus asioita voi olla vaikeaa ottaa puheeksi. Olemme täällä sinua/teitä varten, joten jos kaipaat vielä neuvoja tilanteeseesi, voit soittaa joko yksin tai yhdessä poikaystäväsi kanssa neuvontapuhelimeemme. Toivottavasti löydätte molempia miellyttävän tavan toimia sängyssä treenien jälkeen. Kaikkea hyvää sinulle.
Maija Nieminen