Pornoelokuvien seksikohtausten katkonaisuus
Olen monta kertaa ihmetellyt kun pornossa aletaan vaikka pussailla, ja vähän puristella vaatteiden päältä. Miksi yhtäkkiä saatetaan näyttää, että nainen istuu miehen naamalla, tai imee penistä? Ei kai siihen noin yhtäkkiä siirrytä. Olisi kiva nähdä mitä siinä välissä tapahtuu. Miksi sitä ei näytetä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva juttu, että osaat kyseenalaistaa asioita. Porno on samanlaista näyteltyä elokuvaa kuin kaikki muutkin elokuvat. Pornoelokuvissa erilaiset siirtymät saattaa kuitenkin huomata helpommin kuin ”tavallisissa” elokuvissa.
Kohtausten nopeiden vaihtojen taustalla voi olla idea siitä, että katsoja ehtii kokemaan ”kaiken” ennen orgasmin saamista tai mahdollista kyllästymistä. Nopeilla siirtymillä katsoja elää koko tarinan alusta loppuun asti. Mitä useampi erilainen seksiakti saadaan mahdutetuksi mukaan pornoelokuvaan, sitä suuremmalla todennäköisyydellä ihmiset erilaisine mieltymyksineen löytävät ”jotain omaa” ja elokuva saa siten katsojia. Koska kohtausten kuvaaminen voi kestää pitkään, saattaa myös näyttelijöiden vireystaso ja seksuaalinen kyvykkyys laskea. Lisäksi pesulla käyminen ja muu siistiytyminen voi olla joissakin elokuvissa olennaista. Tästä syystä otot tehdään pätkissä ja esimerkiksi käsikirjoituksellisista tai taloudellisista syistä kokonaisuus saattaa jäädä katkonaiseksi. Myös muita syitä pornoelokuvien pilkottuun kokonaisuuteen on varmasti olemassa.
Oikeassa elämässä erilaisiin hyväilyihin ja seksiakteihin siirrytään rauhallisesti ja luontevasti. Myös esimerkiksi erektion saamisessa tai emättimen kostumisessa voi mennä aikaa. Tosielämän seksissä on sallittua tehdä koko ajan samojakin asioita. Seksiin ei tarvitse sisältyä erilaisia ”temppuja”, nautinnollinen läsnäolo kumppanin kanssa riittää.
Neuvonnan tiimi