Pornoon liittyvä huoli
Mitä eroja on pornolla ja oikealla seksillä? Huoli herätti, jos on katsonut pornoa, niin se ajattelutapa ja väärä tulkita, tekee vaikeaksi oikea elämässä, vaikka en haluaisi muuttua pervoksi tai huonoksi. Kuinka voisin lohdutta itseään, ettei huoli jäisi pyörimään päässä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pornossa ja oikeassa seksissä voi olla jotain yhtymäkohtia. Pornossa esimerkiksi voi nähdä seksuaalisen aktin tapahtuvan. Välttämättä esimerkiksi asennot tms. eivät kuitenkaan vastaa tosielämän seksiä. Myös pornonäyttelijöiden ulkonäkö saattaa olla erilainen verrattuna siihen, miltä ihminen näyttää alastomana. Muitakin eroavaisuuksia saattaa havaita. Tarkemmin tietoa pornosta saat täältä.
Koska osaat miettiä ja kyseenalaistaa pornon ja niin sanotun oikean seksin erot, osaat myös todennäköisesti erottaa niiden erot tosimaailmassa. Voit yrittää esimerkiksi tällä ajatuksella lohduttaa itseäsi.
Olisi ikävää, jos jokin aihepiiriin liittyvä huoli jäisi pyörimään päässä. Huolistaan kannattaa puhua tuttavilleen, jotta olo helpottuisi. Myös neuvontapuhelin auttaa vaikeissa tilanteissa.
Neuvonnan tiimi