Prostitoidun asiakaskunta
Olen miettinyt, mitä prostitoitu tekee jos asiakas ei sattuneesta syystä viehätä/kiihota häntä yhtään? Ovatko itseään myyvät usein ”kaikkiruokaisia” eli kuka vaan kelpaa kunhan seksistä saa rahaa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Seksityötä tekevät niin monenlaiset ihmiset, että tähän ei ole yhtä vastausta. Osa näyttelee kaiken. Osa buustaa omaa haluaan ja kiihotustaan esimerkiksi fantasioiden avulla tai sooloseksitekniikoilla. Osa löytää jokaisesta asiakkaasta jotain kiinnostavaa tai haluttavaa. Töissä saatetaan myös tehdä ilolla asioita, jotka eivät kiinnosta vapaa-ajan seksissä. Ammattimainen seksityö on asiakaspalvelua. Osalle kyse on roolista ja näyttelemisestä, mutta monelle ihan samalla tavalla vain palveluasenteesta kuin muissakin asiakaspalvelutöissä.
Jos seksityötä tekee omasta halustaan ja sellaisissa olosuhteissa, ettei ole painetta ottaa ketä tahansa ja kaikkia asiakkaiksi, seksityöntekijä valikoi asiakkaansa sen mukaan, mikä itsestä tuntuu hyvältä.
Myös motivaatioita lähteä seksialalle on monenlaisia. Osalle motiivina on raha, osalle jännitys, oman seksuaalisuuden tutkiminen ja toteuttaminen tai halu auttaa. Motivaatiot voivat myös muuttua matkan varrella.
Tiia Forsström