Puhaltaminen esinahan alle
Luin kysymyksen pilluun puhaltamisesta ja huolestuin. Suurta hupiani on puhaltaa ilmaan esinahan alle niin että siitä tulee ikään kuin pieni nahkainen ilmapallo. Voiko ilmaa mennä virtsaputkeen tai muualle jotenkin vaarallisesti?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että olet kiinnostunut (seksuaali)terveyteen liittyvistä asioista, tämä on vastuullisen henkilön merkki.
Mainitsit kysymyksessäsi pilluun puhaltamiseen liittyvät riskit. Jokaisella toimella on riskinsä, mutta noin yleisesti ottaen puhaltamisen välttämistä suositellaan silloin, jos nainen on raskaana, jolloin emättimestä voi kulkeutua ilmaa kohtuun ja ilma voi näin puhkaista lapsivesikalvon.
Ihmisen keho on yksilöllinen ja siksi kannattaa kuunnella ja havaita kehon reaktioita niin puhaltamisen kuin muiden ”konstien” suhteen. Mikäli reagointi on myönteistä ja alueelle ei satu, voi puhaltamista jatkaa tulevaisuudessakin. Oletan, että viestissäsi oli kyseessä suulla puhallettavasta ilmasta, jossa kannattaakin mieluummin pysytellä paineilman sijaan, jotta leikit ovat kaikkein turvallisimpia. Mikäli jotakin oireita tai kipuja ilmaantuu, tai haluat asiaan vielä tarkemman varmuuden,voit olla rohkeasti yhteydessä paikkakuntasi terveyskeskukseen.
Hupaisia hetkiä sinulle!
Maija Nieminen