Punoitus virtsaputkessa
Virsaputkessa on punoitusta lisää WC käyntiä paljon virsaputki tosi kipeä arka mitäs tehdä vuoden käynyt lääkärillä ja urologian hoidossa ei ole mitään auttanut edelleen sama vaiva useasti tiheää tahtiin wcsessä

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä kuulla, että olet huolehtinut terveydestäsi ja käynyt lääkärillä ja urologilla asiaasi hoidattamassa. Kipu ja arkuus saattavat tuntua kuluttavilta asioilta sekä fyysisellä että henkisellä tasolla.
Virtsaputki voi oireilla esimerkiksi jonkin tulehduksen takia. Ilmeisesti tulehduksen mahdollisuus on rajattu pois lääkärien toimesta? Myös seksitaudit saattavat aiheuttaa erilaista oireilua, mutta et viitannut, että kyse voisi olla mistään tällaisesta. Lisäksi pyykinpesuaineet tai ihonhoitotuotteet voivat saada aikaan iho-oireita.
Oletko tarkkaillut, millaisissa tilanteissa vaivasi ilmenee? Onko vaiva jatkuvaa vai kausittaista? Vaikuttaako tila arjen asioiden hoitamiseen tai nukkumiseen? Onnistuuko seksin harrastaminen tai masturbointi? Muun muassa tällaisia asioita voi eritellä mielessään lähtiessään etsimään vastausta tilanteeseensa. Vaikka asia tuntuisi turhauttavalta, olisi kuitenkin kokonaisvaltaisen hyvinvointisi kannalta tärkeää, että varaisit ajan vielä lääkärille tai urologille. Voit halutessasi yrittää valita sellaisen lääkärin, joka ei ole vielä sinua hoitanut. Hänellä saattaisi olla tiedossa jokin sopiva auttamiskeino juuri sinulle. Tilannettaan ei tarvitse hävetä. Toivottavasti sopiva hoitomuoto löytyy.
Neuvonnan tiimi