Pyllykuville runkkaaminen
Hei. Olen monena iltana katsellut netistä vähäpukeisten nuorten naisten kuvia. Minulla alkaa heti seisoa, kun näen jonkun kauniin naisen esim. stringit jalassa. Onko mielestänne hyvä, että ikäiseni (13v) katselee naisten pyllykuvia ja samalla runkkaa? Kuuluuko se tähän ikään? Entä, kun tekisi kovasti mieli kosketella naisen pyllyä? En ole katsonut vielä pornoa, mutta olisi kiva nähdä naisia ihan ilman vaatteita.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On tavallista, että murrosiässä alkaa kiinnostaa kehoon ja seksiin liittyvät asiat. Vähäpukeisten naisten kuvien katseleminen sekä kuville runkkaaminen on tuttua muillekin. Hormonit saavat aikaan sen, että seksi voi olla useastikin mielessä. Asiasta ei tarvitse olla huolissaan.
Ihmiset kiihottuvat erilaisista asioista. Usein esimerkiksi pylly voidaan kokea seksuaalisesti kiihottavana kehonosana. Pyllyn koskettelemisesta on lupa fantasioida. Pornoa ei ole pakko katsoa kiihottuakseen. Myös oman mielikuvituksen, eroottisten tarinoiden tai vaikkapa ”tavallisten” kuvien tai elokuvien kautta voi kokea kiihotusta tai nähdä naisia ilman vaatteita. Omista mielikuvistaan ja fantasioistaan on mahdollista nauttia esimerkiksi runkkaamisen yhteydessä.
Voit olla tilanteessasi rauhallisin mielin. Pyllykuville saa runkata jatkossakin, mikäli se tuntuu miellyttävältä. Jos jokin kehoon tai seksuaalisuuteen liittyvä asia herättää lisäkysymyksiä, voit ottaa asian puheeksi turvallisen aikuisen tai terveydenhoitajan kanssa.
Neuvonnan tiimi