Pyllyn katseleminen
Koen hankalaksi, ettei tyttöjen vartaloita saisi katsella kovin tarkasti. Pelaan lentopalloa sekajoukkueessa, jossa on siis tyttöjä ja poikia. Parilla tytöllä on niin ihana takamus, että lurps. Sitä tekisi niin mieli katsella. Minkä voin sille, että välillä väkisin katselen pyllyä? Onko se väärin? Pitääkö siitä tuntea syyllisyyttä? Mihin oikein silmäni suuntaisin, jos näen oikein herkullisen näköisen pyllyn?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On hyvin tavallista, että jonkun vartalo voi näyttää kiinnostavalta. Pyllyistä saa pitää, jos ne itseä miellyttävät.  Niin kauan kuin katsominen on lähinnä vilkuilemista etkä tuijota ketään loukkaavasti, voit nopeasti vilkaista pyllyä.
Keskittyminen saattaa herpaantua, jos näkee jotain mielenkiintoista. Pyllyä voi aivan hetken verran katsoa ja pyrkiä sitten keskittymään peliin. Keskittymisen kohdentaminen saattaa olla aluksi vaikeaa, mutta itselleen on mahdollista antaa lupa yhteen vilkaisuun ja yrittää sitten tietoisesti siirtää ajatukset lentopallon pelaamiseen. Myös silmillä kannattaa koettaa seurata peliä tai muita kiinnostavia yksityiskohtia pyllyjen sijaan. Jos tulisi vahingossa joskus jatkossakin silmäiltyä pyllyjä, ei asiasta yleensä tarvitse kantaa syyllisyyttä. Tarvittaessa voit vielä jutella kaveriesi kanssa, miten he toimivat samankaltaisissa tilanteissa.
Neuvonnan tiimi