Pyllyn tuijottaminen
Mistä johtuu, että miehet katsovat aina naisen pyllyä? Luulisi, että huomio kiinnittyisi ensin kasvoihin, jos vaikka kulkee kaupungilla. Eikö ihmisen kauneus kuvastu juuri kasvoista? Vai ajattelevatko miehet ja naiset tästä eri tavoilla? Itsestäni vaan tuntuu oudolta, jos tuijotetaan pyllyä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Joillakin ihmisillä saattaa olla tapana kiinnittää huomio esimerksi pyllyyn tai rintoihin. Tämä voi tapahtua ihan tiedostamattomana toimintana ja se johtuu monilla siitä, miten luonto on muovannut ihmisen kehoa ja mieltä. Jotkut toki saattavat toimia tahallisestikin kuvaamallasi tavalla ja tällöin syynä voi olla esimerkiksi henkilön luonne sekä asiallisten käytöstapojen puute.
Ihmisen kauneus voi kuvastua hyvin monista eri asioista. Joillekin kasvot ovat tärkein asia määriteltäessä kauneutta, toisille se taas voi olla jokin muu seikka. Niin miesten kuin naistenkin välillä voi yleisesti olla eroja kauneuskäsitteissä, mutta kauneusihanteita määrittelevät myös kunkin ihmisen henkilökohtaisemmat mieltymykset. Ihminen ei voi itse päättää, millaisia asioita hän pitää viehättävänä tai kauniina. Yhtä viehättää pylly, toista taas kasvot ja kolmatta ehkäpä sisäinen kauneus. Oma kauneusihanne voi myös muuttua ja jalostua ajan saatossa; näin ollen kauneusihanteet voivat esimerkiksi laajentua myöhemmällä iällä. Jokainen saa kuitenkin pitää juuri niitä asioita kauniina, jotka itseä tällä hetkellä viehättävät. Jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista, mutta kukaan ulkopuolinen ei voi määritellä toisen puolesta, mikä on kaunista.
Pyllyn tuijottaminen voi tuntua itsestä oudolta. Tuijottajaa kannattaa pyytää lopettamaan tuijottaminen, jos tilanne tuntuu epämukavalta. Yleensä tuijottava ihminen osaa kyllä lopettaa tuijottamisen toisen pyynnöstä. Jos tilanne häiritsee paljon tai ei lopu, kannattaa jutella jonkun turvallisen aikuisen kanssa tilanteestaan. Aikuinen voi saada tilanteet katkaistua paremmin, jos jonkun käytös on epäsopivaa.
Hienoa, kun mietit erilaisia asioita. Tilannetta on sallittua pohtia myös neuvontapuhelimessamme, jossa asiaa pystytään käsittelemään kattavammin. Yhteystiedot löydät täältä.
Neuvonnan tiimi