Rakastelu kumppanin kanssa
Mitä normaalisti tehdään ennen kuin rakastellaan? Onko rakastelu pelkästään sitä, että poika vie pippelin tytön pimppiin, ja liikuttelee sitä siellä? Voiko siihen kuulua myös jotakin muuta? Miten se sperma tulee pippelistä pimppiin? Miltä pippelissä tuntuu siemensyöksyn jälkeen? Mitä tehdään rakastelun jälkeen?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokainen voi itse päättää, mitä tehdään ennen rakastelua. Yleensä ennen rakastelua on esileikki, jonka aikana voi esimerkiksi puhua kauniisti toiselle sekä suudella ja kosketella toista eri puolilta kehoa. Esileikki saa usein molemmat kiihottuneeksi fyysisellä tasolla. Esileikki auttaa myös virittymään henkisellä tasolla eroottiseen mielentilaan.
Joillekin rakastelu on sitä, että pippeli viedään pimppiin ja pippeliä liikutellaan pimpissä edestakaisin. Toisille rakastelu voi merkitä isompaa kokonaisuutta kuin pelkkä yhdyntä. Esimerkiksi yhdessä koettu esileikki tai rakastelun jälkeinen hellittely voidaan laskea myös rakasteluun kuuluvaksi. Rakastelussa ihminen saattaa kokea olevansa henkisesti ja fyysisesti yhtä välittämänsä ihmisen kanssa. Jokaiselle ihmiselle rakastelu kuitenkin merkitsee hieman eri asioita ja siksi jokaisella on lupa määritellä itse, mitä rakastelu hänelle tarkoittaa.
Siittiöt muodostuvat kiveksissä ja varastoituvat lisäkiveksiin. Siemensyöksyssä siittiöt lähtevät liikkeelle lisäkiveksistä. Mukaan sekoittuu myös eturauhasen ja rakkularauhasen erittämää nestettä. Siemenneste kulkeutuu siemenjohtimia pitkin virtsaputkea kohti. Kehon rytmisten lihassupistusten avulla sperma tulee pippelistä ulos.
Orgasmituntemus syntyy aivoissa, mutta monesti orgasmi voidaan mieltää tuntuvaksi pippelin tai kivesten alueella. Tuntemukset vaihtelevat henkilöittäin ja seksikerroittain. Usein siemensyöksy koetaan nautinnollisena, miellyttävänä ja rentouttavana kokemuksena.
Henkilöt voivat yhdessä miettiä, miten haluavat toimia rakastelun jälkeen. Jotkut voivat jäädä vielä esimerkiksi makoilemaan vierekkäin ja hellimään toisiaan silityksin tai suudelmin. Mitään yhtä oikeaa sääntöä asiaan ei ole. Jokainen pari voi löytää omanlaisensa tavan rakastella ja toimia rakastelun jälkeen.
Sinua voisi kiinnostaa emätinyhdyntää käsittelevä artikkelimme, johon on koottu tarkemmin tietoa turvalliseen seksin harrastamiseen liittyen. Aina on lupa kysyä lisää myös turvalliselta aikuiselta tai terveydenhoitajalta seksiin ja kehoon liittyvistä asioista.
Neuvonnan tiimi