Rakastuminen
Olen rakastunut kaverini kaveriin ja hän on myös minuun mutta kummatkin olemme ujoja joten tunnustamisesta ei tule mitään. Olemme jutelleet jatkuvasti 2 viikkoa. Miten pystyisin kertomaan tunteeni häntä kohtaan?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihanaa kuulla, että olet löytänyt jonkun erityisen ihmisen elämääsi ja tunteenne ovat molemminpuolisia. Periaatteessa tilanne on siitä helppo, että jos tiedät hänenkin olevan rakastunut sinuun, voit ihan hyvin tunnustaa tunteesi hänelle. Tuntuisiko sinusta helpommalta kertoa asia kirjeitse/viestitse tai esimerkiksi soittamalla jotakin tilannetta kuvaavaa laulua ja sanomalla tälle rakkautesi kohteelle, että kuuntelee tarkkaan laulun sanat, koska ne kertovat ajatuksistasi? Jos et saa rakkauttasi tunnustettua ääneen, voit myös aina kuiskata sanat.
Koska tämä henkilö tietää sinunkin olevan ujo, ei hän välttämättä edes pakota sinua tunnustamaan tunteitaan sinua kohtaan ääneen. Ja voihan olla, että hänkin tällä hetkellä miettii päänsä puhki, kuinka lähestyisi sinua. Sanojakin tärkeämpää on osoittaa toiselle joka päivä, että hän on tärkeä ja antaa toiselle tilaa jakaa omat huolensa ja ilonaiheensa. Myös pienistä eleistä ja hellästä kosketuksesta toinen voi tuntea olevansa rakastettu. Tästä keskinäisestä vuorovaikutuksesta voi kahden sydämen välille syntyä tunneside, jonka selittämiseen ei tarvita sanoja.
Toivottavasti löydät(te) sopivalla hetkellä oikeat sanat ja suhteenne astuu askeleen eteenpäin. Halutessasi voit lukea lisää seurustelusta ja siihen liittyvistä seikoista täältä. Jos kaipaat vielä lisää neuvoja, voit kääntyä aina jonkun aikuisen puoleen, sillä hekin ovat olleet samassa tilanteessa kanssasi. Onnellisia hetkiä teille elämänne varrelle!
Maija Nieminen