Raskauden todennäköisyys
Kuinka todennäköistä on tulla raskaaksi: sormien välityksellä menisi siemenestettä emättimeen tai mies laukeaa lähelle emätintä en ole varma osuiko siemenneste emättimeen suoraan eniten oli alavatsalla saattoi valua/ osua myös emättimeen. Oli minipillerit (Slindat ) käytössä mutta en ole varma oliko jokainen otettu ihan ajallaan. entä jos penis käy emättimen suulla/ihan vähän saattanut osua sisään: oli sukuelinten yhteen hierontaa kädellä ja kehoilla vastakkain Norlevo alle12h päästä otettu.
Jäkiehkäisyn otin vain sen jälkeen kun penis saattoi osua emättimen sisään tai ainakin olla emättimen suulla/penis osua emättimen suulle.En sillon kun oli laukeaminen lähellä emätintä. Kokoajan oli myös slindat mutta koska tämän osumis tilanteen aikaan oli ollut ripulia ja en ollut ottanut uusia pillereitä ja unohdin kerran tämän jälkeen kuitenkin alle 24h mikä on sallittu niin otin jälkiehkäisyn, se pysyi sisällä mielestäni.Onko tässä iso riski

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä juttu, että huolehdit ehkäisyyn liittyvistä asioista. Raskaaksi voi tulla silloin, kun munasolu ja siittiö kohtaavat. Tämä ei ole mahdollista niissä tilanteissa, joissa sukuelimiä kosketellaan käsin. Sukuelinten vastakkain hieromisestakin on epätodennäköistä tulla raskaaksi. Pieni mahdollisuus raskauden alkamiseen voisi olla sormien kautta emättimeen kulkeutuneessa siemennesteessä. Tyypillisimmin raskaus kuitenkin alkaa emätinyhdynnässä, jossa penis laitetaan emättimen sisälle. Jotta raskaus voisi alkaa, on siemensyöksy saatava emättimen sisälle. Myös ovulaation tulisi tapahtua samaan aikaan. On epätodennäköistä, että alavatsalle saatu siemensyöksy olisi valunut emättimeen niin, että raskaus olisi alkanut. Minipillerien ja oikeaan aikaan otetun jälkiehkäisyn pitäisi estää raskauden mahdollinen alkaminen tehokkaasti. Kertomasi perusteella on todennäköisempää, että raskaus ei ole alkanut.
Tarkemmin tietoa ehkäisystä, sen satunnaisesta unohtamisesta ja omaan kehoon liittyvistä asioista saat terveydenhoitajalta ja apteekista. Terveydenhoitajan sekä kumppanin kanssa voi jutella myös omista huolistaan, jos asia vaivaisi edelleen mieltäsi. Pillereiden kanssa voi käyttää myös kondomia niissä tilanteissa, joissa ehkäisyteho epäilyttää. Mikäli kuukautisesi olisivatkin myöhässä, kannattaa tehdä varmuuden vuoksi raskaustesti. Antamiesi tietojen perusteella voit kuitenkin olla rauhassa.
Neuvonnan tiimi