Runkkaaminen
Onko hyvä kertoa toiselle jos katsellessa runkkaa vastakkaisen sukupuolen henkilölle että runkkaa hänen kuvilleen. Toinen kysymys jos puhuu vastakkaisen sukupuolen henkilön kanssa ja alkaa runkkaamaan kannaatako siitä kertoa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Fantasiat ovat aivan luonnollinen osa seksuaalisuutta ja joillekin esimerkiksi kuvan katseleminen voi tuottaa piristystä runkkailuun. Oletko parisuhteessa tämän henkilön kanssa, jonka kuvia katselet tai jolle haluaisit kertoa runkkailustasi? Jos et, voi olla, että hän ei ole innostunut kuulemastaan ja tulet loukanneeksi häntä. Omien fantasioiden toteuttaminen ei saisi loukata kenenkään toisen seksuaalisuutta ja siksi ei ole oikein suotavaa kertoa toiselle, että runkkailee hänen kuvilleen. Ei ole myöskään sopivaa runkkailla jutellessaan toisen kanssa, mikäli toinen ei ole antanut runkkailuun lupaa.
Mikäli aihepiiri vielä mietityttää ja kaipaisit enemmän tietoa rajoista tai seksuaalisuudesta noin yleisesti ottaen, voit soittaa neuvontapuhelimeemme, jossa kerromme mielellämme aiheesta lisää.
Maija Nieminen