Runkkaaminen
Hei!! Olen 14v poika ja minä runkkaan 10 kertaa päivässä. Oisko teillä neuvoja miten voisin koulussa runkata ilman että jään kiinni kiitos vastauksesta etukäteen 🙂

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Runkkaaminen on hyvä tapa tutustua omaan kehoonsa ja mitään ylärajaa ei ole, niin kauan kuin arki muuten hoituu hyvin ja peniksen alueelle ei tule hiertymiä tms. vaivaa. Jos koulussa tekee mieli runkata, on paras paikka varmastikin lukollinen vessa. Mieluiten tietysti asia kannattaisi hoitaa nopeasti ”pois päiväjärjestyksestä”, jotta muutkin pääsevät vessaa käyttämään. Noin muutoin ei ole mitään yhtä varmaa paikkaa runkkailla, jokainen koulu kun on pohjapiirrokseltaan vähän erilainen. On otettava myös huomioon toiset ihmiset ja yritettävä pysyä pois toisten silmistä runkkaillessaan, joten siksikin vessa on paras vaihtoehto.
Ehkäpä runkkailut kannattaa hoitaa enemmän sitten kotona, kun on oma rauha ja voi nauttia ihan kiireettömästi omasta itsestään. Lisätietoa sooloseksiin liittyen saat aina terveydenhoitajalta tai joltakin turvalliselta aikuiselta, sillä läheisesi aikuiset ovat joskus olleet ihan samassa tilanteessa kuin sinäkin. Mikäli olet kiinnostunut ottaamaan asiasta selvää vielä enemmän itse, voit lukea sooloseksiä koskevan artikkelimme sekä Sooloilenko sopivasti? -artikkelimme.
Maija Nieminen