Runkkaus
Kun runkkaan vedän välillä esinahan taakse ja kun kösi osuu terskaan se sattuu vähän. Saako mitenkään sitä kipua pois. Ja mitä olisi hyvä käyttää loukasteena jos kaupassa ei myydä liukkaria.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kauanko sinulla on ollut terskassa arkuutta? Ilmeneekö arkuutta muulloin, kuin runkkaillessa? Oletko havainnut esinahassa mitään kireyttä tms.? Terska on miehillä herkkää aluetta ja mikäli olisit esimerkiksi hiljattain aloitellut runkkaamisen, voi syynä olla vain se, että terska ei ole aiemmin tottunut enempään kosketukseen.
Kipu on kuitenkin keholta sellainen merkki, että sitä kannattaa kunnioittaa. Jos siis jokin sattuu, ei samoin kannata enää väkisin toimia. Myös otteita voi koettaa keventää itsetyydytyksen yhteydessä, jos taustalla olisikin vain tällainen vaiva. Oletko havainnut, auttaisiko liukuvoide koskettamisen/runkkaamisen yhteydessä? Mikäli liukuvoiteen kanssa terskan koskettaminen ei satu, voi tästä päätellä, että terskasi on kosketukselle arempi kuivana. Jos kaupasta ei löydy yhtään liukuvoidetta, voi testata rypsiöljyä, vaseliinia tai hajusteetonta käsivoidetta itsetyydytyksen yhteydessä.
Aina varmimman avun saa kääntymällä terveydenhoitajan ja lääkärin puoleen. Vaikka taustalla ei olisikaan mitään sen vakavampaa, on hyvä tietää todellinen syy kipuun ja siihen, miten sitä parhaiten voisi välttää. Mikäli paikkakunnallanne on terveydenhoitajan puhelinneuvonta, voit olla ensin yhteydessä sinne, jos paikalle meneminen nolottaisi. Mitään syytä nolostumiseen ei ole, sillä penis on kehonosa siinä missä kädet ja jalatkin ovat. Voi hyvin!
Maija Nieminen