Runkkausliikkeen tekeminen uimahallin suihkussa
Olin uimahallissa ja siinä suihkussa n.10-12v poika runkkaili tai ei seissyt mutta teki runkkaus liikettä.
Ei ollut sellanen että olisi saanut siemensyöksyn kun ei seissyt.
Pippeli oli vielä sellainen ettei ollut vielä hirveästi kehittynyt mutta vähän karvoja oli tullut.
Olisiko minun pitänyt sanoa pojalle että lopettaa tuollaisen vai antaa runkata kun on vielä ”pikkupoika”
En sanonut hänelle mitään asiasta.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Julkisella paikalla ei saisi tehdä toisten aikana runkkausliikkeitä, sillä seksuaaliset eleet tai kosketukset voivat loukata paikalla olijoiden seksuaalista itsemääräämisoikeutta. On ymmärrettävää, että todistamasi tilanne saattoi kyseisestä syystä hämmentää ja tuntua vaikealta ottaa puheeksi. Sallitun rajojen määritteleminen voi tuntua hankalalta etenkin siksi, että kyseessä oli lapsi.
Kertomasi perusteella on hieman sillä rajalla, ymmärsikö poika, mitä teki. Hänen kehitystasostaan riippuen kyseessä saattoi olla vain uudelta ja mieluisalta tuntunut kosketus. Joka tapauksessa asiasta olisi saanut sanoa ystävällisesti ja hienotunteisesti pojalle. Kehoa voi ohjeistaa tutkimaan esimerkiksi vessassa.
Yksi vaihtoehto olisi myös voinut olla mahdolliselle huoltajalle tai uimahallin henkilökunnalle ilmoittaminen. Viime kädessä on henkilökunnan tehtävä huolehtia siitä, että järjestyssääntöjä noudatetaan. Jos siis tilanne toistuisi, voi asiasta sanoa eteenpäin.
Mikäli tapahtunut jäi vaivaamaan sinua, voit soittaa tarvittaessa neuvontapuhelimeen, jossa tapahtunutta on mahdollista käsitellä tarkemmin.
Neuvonnan tiimi