Seksi kierroksilla käydessä sekä nykyinen parisuhde
Kun lähden käymään kierroksilla niin seksi jutuista huomaan sen ekana, panettaa koko ajan, ei riitä aktit toisen kanssa vaan pitää siihen päälle tehdä omia juttuja, puheet on vaan seksistä ja ajatukset, oon huumori ihminen niin nekin on vaa seksi juttuja….edellinen suhteeni kaatui siihen että oli tarvetta hakea enemmän ja enemmän seksiä, siis petin ja olin sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa en ns normisti ois….Tällä hetkellä olen suhteessa ja saan hyvää seksiä mutta toinen alkaa väsymään…

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On arvokasta tuntea omaan fyysiseen ja psyykkiseen hyvinvointiinsa liittyvät asiat tietyistä ajatuksista ja käytösmalleista. Seksi ja seksuaalisuus ovat luonnollisia asioita, jotka voivat tulla mieleen helposti muillakin. Joskus oman kehon ja mielen toiminta kuitenkin voi aiheuttaa myös hallaa sekä omalle että parisuhteen hyvinvoinnille.
Viittasitko ”kierroksilla käymisellä” omaan psyykkiseen hyvinvointiisi? Vai kenties pakonomaiseen seksikäyttäytymiseen? Koetko olevasi tällä hetkellä tasapainoisemmassa tilanteessa ja tuo mainitsemasi ”kierroksilla käyminen” on nyt jäänyt pois? Miten itse suhtaudut aiempaan toimintaasi? Joskus jälkikäteen oma toiminta voi ihmetyttää tai aiheuttaa häpeää tai syyllisyyttä, jos on tullut tehtyä sellaisia asioita, joita ei välttämättä muutoin tekisi. Mikäli ”kierroksilla käymisessä” olisi kyse fyysiseen tai psyykkiseen hyvinvointiin liittyvästä asiasta, on tärkeää kääntyä lääkärin tai psykologin puoleen. Myös kumppanin kanssa kannattaa puhua omasta tilanteestaan avoimesti.
Mukava juttu, että sinulla on nyt kumppani, jonka kanssa harrastat hyvää seksiä. Onko jokin tietty seikka saanut sinut tuntemaan, että kumppanisi alkaa väsymään johonkin? Koetko, että väsymys kohdistuu seksiin vai parisuhteeseenne yleensä? On tavallista, että (seksi)elämässä tulee erilaisia vaiheita vastaan. Jos kyse on vakiintuneemmasta parisuhteesta, voi erilaisia tasannevaiheita ilmetä. Omista tunteistaan ja havainnoistaan on hyvä jutella kumppanilleen. Voi olla, että omat havainnot ovat olleetkin jyrkempiä kuin kumppani itse on tilanteen kokenut. Yhdessä on mahdollista myös pohtia erilaisia apukeinoja tilanteen ratkaisemiseksi. Tukena voi käyttää tarvittaessa myös pariterapeuttia tai seksuaalisuuden asiantuntijaa. Yhteystiedot neuvontapalveluihimme saatte tämän linkin takaa.
Neuvonnan tiimi